۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
رفع ایرادات اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد
رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای کمیسیون آموزش مجلس:

رفع ایرادات اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد

حق وردی، رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای کمیسیون آموزش مجلس از رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در نخستین نشست کمیسیون آموزش در روز یکشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حق وردی با اشاره به ایرادات گرفته شده به «طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور»، عنوان کرد: ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان عمدتا شکلی و جزئی بوده و در ماهیت طرح تغییر خاصی ایجاد نمی‌کند.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع ایرادات شورای نگهبان روز یکشنبه هفته آینده در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار می‌گیرد، افزود: قطعا تصویب این اساسنامه تحولی بزرگی در تربیت نیروهای ماهر و کار آفرینی در کشور ایجاد می‌کند و نیاز بازار کار به نیروی کاری خبره را تأمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اساسنامه جدید سازمان فنی و حرفه‌ای علاوه بر تعیین شرح وظایف سازمان، امتیازاتی را برای مربیان در نظر می‌گیرد، تصریح کرد: آموزش‌های رسمی مهارتی چیزی است که در آموزش و پرورش، دانشگاه های فنی حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی انجام می‌شود، اما متولی آموزش‌های غیررسمی که کوتاه مدت بوده و نهایتا با صدور گواهینامه بین المللی خاتمه می‌یابد، سازمان آموزش فنی و حرفه است که برخی از مسئولان دولتی حتی متوجه این مسئله هم نیستند.

حق وردی با اشاره به اینکه طرح اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای به صورت اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون آموزش بررسی شد، یادآور شد: مجلس با آسیب شناسی و کار کارشناسی قصد تقویت حوزه آموزش های مهارتی را دارد تا این سازمان متناسب با شرایط روز از جمله ورود به حوزه هوش مصنوعی و ایجاد شغل برای آینده چابک سازی شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، یکی دیگر از اهداف این اساسنامه را رتبه بندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ مربی فعال در این سازمان دانست و گفت: همچنین طرح کمیسیون، ساعت کاری مربیان سازمان مانند معلمان آموزش و پرورش ۲۴ ساعت در هفته تدریس و ۶ ساعت سایر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اداری خواهد بود.

کد خبر: ۲۵۵٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha