۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شدند
معاون جهاد کشاورزی مازندران:

۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شدند

ساری- عباسپور، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات استان تاکنون شناسنامه گواهی سلامت محصول صادر شده است.

احسان عباس پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به مزایای شناسنامه دارکردن باغات استان اظهار داشت: برای تولید کیفی و استاندارد و حضور موثر در بازار نیازمند داشتنن شناسنامه تولیدات هستیم و این شناسنامه توسط اتاق اصناف و جهاد کشاورزی در دست تهیه است.

وی با اشاره به این که تاکنون برای بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ برای دریافت شناسنامه تقاضا شده است، از صدور شناسنامه برای ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات خبر داد و گفت: در کشور رتبه سوم را در این بخش دارا هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با عنوان اینکه داشتن این شناسنامه یک مرجع و مبنا برای دریافت خدمات مورد نیاز است، گفت: ارائه هرگونه خدمات در قالب شناسنامه فنی ارائه می شود و همچنین هرگونه خدمات فنی و صادرات نیز در قالب این شناسنامه ارائه می شود.

عباس پور با اشاره به این که در حال حاضر اطلاعات بهره بردار، سطح باغ و نوع تولید محصول در شناسنامه ذکر می شود، افزود: درمرحله بعد این شناسنامه دارای کاربردهای دیگری خواهد بود و تمامی فرایندهای بازاریابی و صادرات از طریق آن انجام می شود.

وی افت قیمت مرکبات در سال های گذشته را دلیل استقبال اندک کشاورزان برای شناسنامه دار کردن باغات مطرح کرد.

کد خبر: ۲۵۵٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha