۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
۵۰ هزار فرهنگی در مهر امسال بازنشسته شدند
سرپرست صندوق‌ بازنشستگی کشوری:

۵۰ هزار فرهنگی در مهر امسال بازنشسته شدند

سرپرست صندوق‌ بازنشستگی کشوری گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر در مهر سال ۱۴۰۲ در آموزش و پرورش بازنشسته شدند که برای این صندوق نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان بار مالی در پی داشت.

به گزارش بازار، مهدی مسکنی، افزایش جمعیت سالمندی و به تبع آن تعداد بازنشستگان را از جمله چالش‌های پیش روی صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی دانست و افزود: برای جلوگیری از مواجهه با بحران و اصلاح رویه کنونی صندوق بازنشستگی، بررسی چند بسته شامل اصلاح شاخص محاسبات بیمه‌ای مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون چند ایده و بسته برای اصلاح رویه کنونی در صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی روی میز دولت قرار دارد، یادآورشد: در برنامه هفتم توسعه روی این موارد کار شده و نمایندگان مجلس تکالیفی را برای صندوق‌ها پیش‌بینی کرده‌اند.

مسکنی اضافه کرد: نکته مهم دیگر توجه به پایداری منابع درآمدی صندوق‌های بازنشستگی در راستای استفاده از فضاهایی است که صندوق‌ها دارند تا منابع درآمدی را برقرار کنند.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: آنچه که در این حوزه مهم است، در وضعیت صندوق کشوری با توجه به تکالیف زیادی که از سمت قانونگذار روی دوش صندوق گذاشته شده، نیاز به همراهی و مساعدت بیشتری از سوی دولت، مجلس و تصمیم گیران داریم.

وی با تاکید بر اینکه نظامات بیمه ای باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: اصلاحات این روش ها موافقان و مخالفان متعددی دارد که باید در فضای دانشگاهی روی آن کار شود، برخی می گویند که طول عمر بازنشستگی در ایران کم است و باید زمان بیشتری را مد نظر بگیرند و برخی می گویند باید تعداد کسانی که کسورات را پرداخت می کنند، افزایش یابد.

مسکنی با بیان اینکه صندوق بسته است و هیچ ورودی جدیدی ندارد، ادامه داد: باید برای اصلاح وضعیت کنونی راهکار پیدا شود ما ناامید نیستیم و روی آن کار می شود مجلس و دولت و مراکز راهبری و فکری روی آن کار می کنند.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه طول خدمت قانونی تعیین شده در ایران گاه بسیار کوتاه است و فرد با آنکه هنوز ازدواج نکرده اما بازنشسته می شود، گفت: در بسیاری از کشورها سن بازنشستگی بالای ۶۰ سال است و در خود صندوق بازنشستگی نفت نیز افراد زیر ۶۰ سال بازنشسته نمی شوند.

کد خبر: ۲۵۵٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha