۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۷
بازپرداخت تسهیلات مسکن از توان متقاضیان خارج است
عضو انجمن انبوه سازان بوشهر:

بازپرداخت تسهیلات مسکن از توان متقاضیان خارج است

گرگان- قاسمی زاده، عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان بوشهر گفت: افزایش مستمر وام مسکن در بخش واحدهای حمایتی سبب می شود که فرآیند بازپرداخت این وام‌ها از سوی متقاضیان سخت‌تر و حتی از توانشان خارج شود.

محمدباقر قاسمی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گرانی روز افزون نهاده های ساختمانی مانند قیمت مصالح و هزینه بهای خدمات نهادهای متولی سبب افزایش روزافزون قیمت تمام شده مسکن شده است.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان بوشهر افزود: نرخ مصالح ساختمانی به دلایل مختلف سیر صعودی می گیرد و این تورم به طور مستقیم به خریدار واقعی فشار وارد می کند.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن‌های حمایتی مانند نهضت ملی مسکن، شرایط کمی بهتر است زیرا قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن کسر می شود.

قاسمی زاده گفت: برخلاف سیاست‌های کلان کشور، قیمت عوارض ساختمانی و پروانه بها در شهرداری رشد زیادی داشته است و انبوه سازان را دچار مشکل کرده است.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان بوشهر بیان کرد: بخشی از سرمایه گذاران بخش خصوصی و انبوه سازان به سبب رکود بازار و البته مشکلات موجود، سرمایه های خود را به سایر بخش‌های هدایت کرده اند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش میزان تسهیلات مسکن از سوی دولت بوده‌ایم، در حالی که هر چقدر این وام‌ها افزایش یابد متقاضیان با اقساط سنگین‌تر روبرو می شوند.

قاسمی زاده گفت: شرایط اقتصادی به نحوی است که متقاضیان و خریداران واقعی مسکن، نمی‌توانند اقساط سنگین ناشی از بازپرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیونی را پرداخت کنند.

کد خبر: ۲۵۵٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha