۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری در قم
شهرداری قم اعلام کرد؛

مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری در قم

قم- رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم از آمادگی برای مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری خبر داد و گفت: برای تشویق سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی باید ارائه شود.

به گزارش بازار، علی رمضانی با اشاره به تلاش‌های مدیریت شهری قم برای جذب سرمایه‌گذاری اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر قم در سال‌های اخیر بالغ‌بر پنج هزار میلیارد تومان بوده که با بسترسازی فرهنگی مناسب، تبلیغات و برندسازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم قابلیت افزایش چند برابری را دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت سرمایه‌گذاری در شهر قم و در پروژه‌های شهری با استقبال و تقاضای رو به افزایش توسط سرمایه‌گذاران مواجه است، ابراز کرد: در چند سال اخیر در بخش‌های فرهنگی، خدماتی و هم‌چنین ساخت مجتمع‌های تجاری و مسکونی قراردادهای مشارکت با بخش خصوصی منعقد شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با اشاره به راهبردهای سرمایه‌گذاری و افق‌های آن برای کلان‌شهر قم افزود: شهرداری قم هم‌اکنون در قالب دو افق ۱۴۰۴ و ۱۴۱۴ اهداف و برنامه‌های کلان سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کند و چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در شهرداری قم بر اساس افق ۱۴۰۴ و ۱۴۱۴ در حال پیگیری بوده و آسیب‌های سرمایه‌گذاری گذشته احصا و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سقف ۷ هزار میلیارد تومان تدوین‌شده است.

به گفته وی، جذب سرمایه‌گذاران تأثیر مثبتی بر توسعه شهر قم دارد و پروژه‌های نیمه‌تمام شهری که در اختیار شهرداری است در قالب بسته‌های اقتصادی قابل‌ تعریف باشد و برای سرمایه‌گذار توجیه اقتصادی و بازگشت سرمایه داشته باشد که می‌توان از طریق جذب مشارکت با بخش خصوصی منابع را برای اتمام پروژه‌ها تأمین و کارسازی کرد و شهرداری و شورای اسلامی شهر بر اجرای قدرتمند سند راهبردی سرمایه‌گذاری تأکید دارند و هیچ محدودیت و مانعی احساس نمی‌شود و بودجه‌های سالانه شهرداری بر اساس این اسناد راهبردی تدوین خواهد شد.

رمضانی ادامه داد: بلوار پیامبر اعظم(ص)، فاز ۵ عمار یاسر و میدان شهید مطهری سه جبهه مهم سرمایه‌گذاری است که تملک به‌موقع پلاک‌های باقی‌مانده و آماده‌سازی عرصه، پیش‌نیاز ورود سرمایه‌گذاران است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم اضافه کرد: ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در بوستان‌های شاخص شهری مانند خضرنبی، غدیر، علوی، بوستان هزاری هکتاری در ابعاد تفریحی، اقتصادی و فرهنگی نیز فراهم است.

رمضانی با اشاره به موانع سرمایه‌گذاری در قم اذعان کرد: کمبود اراضی مناسب و هم‌چنین آیین‌نامه تعاملات شهرداری‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری مشارکتی بخش خصوصی مسکوت است و از سویی عدم امکان تضمین سود سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی شهرداری و عدم ثبات اقتصاد کشور مهم‌ترین چالش‌ها و موانع سرمایه‌گذاری هستند.

وی در ادامه با بیان مشوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: برای تشویق سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی باید ارائه شود و مدیریت شهری هم برای جذب سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی در نظر گرفته است، ازجمله در اخذ معافیت عوارض در ساخت هتل‌ها،همکاری در اخذ مجوزهای الزام تسهیل گری در اخذ پروانه ساختمانی و تسهیلات بانکی و هم‌چنین تسهیل در پیش‌فروش محصولات سرمایه‌گذار را می‌توان نام برد.

کد خبر: ۲۵۵٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha