۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
امیدواری به گسترش و تقویت مناسبات اقتصادی ایران و آذربایجان
وزیر اقتصاد در گفتگوی تلفنی با معاون نخست وزیر آذربایجان مطرح کرد

امیدواری به گسترش و تقویت مناسبات اقتصادی ایران و آذربایجان

دژپسند، وزیر اقتصاد، ضمن دعوت از همتای آذری خود برای سفر به ایران ابراز امیدواری کرد، با رعایت کامل مقررات بهداشتی بتوان چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک در تهران برگزار کرد.

به گزارش بازار به نقل از شادا، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد، گفت: امیدوارم با کمک و همکاری یکدیگر بتوانیم شاهد گسترش و تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور باشیم. وی ضمن دعوت از همتای آذری خود برای سفر به ایران ابراز امیدواری کرد، با رعایت کامل مقررات بهداشتی بتوان چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک در تهران برگزار کرد.

دژپسند در این گفتگو ضمن آرزو برای وارد نیامدن آسیب‌های جدی به اقتصاد آذربایجان در دوران بیماری کرونا، از تلاش های صادقانه شاهین مصطفی یف، برای تعمیق روابط دو کشور در شرایط جاری تشکر کرد و گفت: امیدوارم با کمک و همکاری یکدیگر بتوانیم شاهد گسترش و تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور باشیم.

وی همچنین ضمن دعوت از همتای آذری خود برای سفر به ایران ابراز امیدواری کرد، با رعایت کامل مقررات بهداشتی بتوان چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک در تهران برگزار کرد.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان، همچنین ضمن اشاره به آخرین وضعیت پروژه های مشترک دو کشور در مسیر کریدور شمال - جنوب و همچنین موضوع ساخت شهرک صنعتی مشترک در نزدیکی مرز دو کشور در منطقه بیله سوار، برخی مشکلات پیش روی رانندگان ناوگان ترانزیتی ایرانی در مبادی ورودی و خروجی جمهوری آذربایجان را مطرح کرد و خواستار مساعدت شاهین مصطفی یف برای رفع مشکل این قشر زحمت کش شد.

این گزارش حاکی است، شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر آذربایجان نیز ضمن تشکر از توجهات مسئولان جمهوری اسلامی ایران به گسترش همکاری های دو جانبه گفت: برای مبارزه با بیماری کرونا و به حداقل رساندن اثرات منفی ناشی از شیوع این بیماری بر بخش های اقتصادی کشور، دولت آذربایجان، برنامه های جامع و مفصل اقدامات فراوانی را برای حمایت از بخش های آسیب پذیر جامعه و همچنین کارفرمایان و فعالان اقتصادی به انجام رساند.

وی همچنین در خصوص نکات مطروحه از سوی طرف ایرانی در رابطه با پروژه های مشترک دو کشور گفت: تمامی موارد را به طور جداگانه از مسئولان ذی ربط آنها پیگیری نموده و تلاش خواهیم کرد تا با همکاری و مشارکت نزدیک یکدیگر هر چه سریعتر این پروژه های نهایی شوند.

کد خبر: ۲۵٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha