۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
«نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق» فردا آغاز به کار می‌کند
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق:

«نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق» فردا آغاز به کار می‌کند

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق گفت: بیست‌ و سومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران، با مشارکت ۴۷۴ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت خارجی فردا ۲۳ آبان آغاز به کار می‌کند.

به گزارش بازار، علی‌اکبر کاظمی، به تشریح روند برگزاری این رویداد پرداخت و افزود: بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق از روز سه‌شنبه تا جمعه هفته‌جاری (۲۳ تا ۲۶ آبان) با مشارکت ۴۷۴ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: کالاهای ارائه شده در این دوره از نمایشگاه تخصصی صنعت برق شامل تولید؛ انتقال؛ توزیع؛ تجهیزات برق فشار قوی، متوسط و ضعیف، انواع تابلوهای برق، تجهیزات روشنایی، تجهیزات هوشمندسازی، دیزل ژنراتور و موتورهای الکتریکی؛ باطری و یو پی اس؛ سیستم‌های ارتینگ و حفاظت کاتدی، ترانسفورماتور، سیم و کابل، اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق و تجهیزات اندازه‌گیری، پیمانکار، مشاور، مراکز علمی تحقیقاتی و پژوهشی، خطوط انتقال نیرو و تجهیزات وابسته، پست‌های فشار قوی متوسط و ضعیف، انرژی‌های تجدیدپذیر و تجهیزات وابسته می‌شود.

مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با اشاره به مشارکت ۱۲ کشور در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، ادامه داد: این کشورها شامل ایتالیا، جمهوری چک، آلمان، چین، کره جنوبی، کرواسی، ترکیه، اسپانیا، هند، اسلوونی، لهستان و ژاپن است.

کاظمی در ادامه سخنان خود جزئیات نخستین «جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران» را تشریح کرد و گفت: همزمان با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران با هدف به هم‌رسانی فناوران و جامعه دانشگاهی با صنعت و رفع چالش‌های صنعت برق و با مشارکت ۲۶۲ شرکت‌کننده داخلی برگزار می‌شود.

وی معرفی افق‌های جدید فناورانه صنعت برق به منظور جهت‌دهی فعالیت‌های هسته‌های فناور و نخبگان، برگزاری نشست‌های تخصصی تبادل فناوری به منظور هم‌رسانی چالش‌ها و ظرفیت‌ها، ایجاد بستری برای معرفی ایده‌ها و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی صنعت برق و انرژی، معرفی محصولات و خدمات فناورانه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، کمک به تامین مالی اجرای طرح‌های فناورانه و پیاده‌سازی ایده‌های نوآورانه، معرفی نیازهای فناورانه شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، هم‌اندیشی، تبادل اطلاعات و آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی جهان، معرفی پیشرفت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های فنی و مهندسی صنعت برق کشور را از جمله مهم‌ترین محورهای این جشنواره تخصصی عنوان کرد.

مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو اظهار کرد: در این جشنواره و فن بازار، نیازهای فناورانه صنعت برق احصا و به فناوران و جامعه دانشگاهی اعلام می‌شود تا با تعامل حاصله از جدیدترین دستاوردهای علمی فناوران و جامعه دانشگاهی جهت رفع نیازها و چالش‌های صنایع و صنعت برق بهره‌برداری شود.

وی در ادامه ضمن برشمردن مزایای حضور در این جشنواره و فن بازار، اظهار داشت داشت: گفتگوی بی‌واسطه دو سمت عرضه و تقاضای فناوری، اطلاع از نیازها و چالش‌های واقعی هر دو سمت تقاضا و عرضه، تسهیل‌گری در انقعاد قراردادها، شبکه‌سازی، ارائه محصولات به مشتریان واقعی، بازارسازی و بازاریابی، برگزاری کارگاه‌های علمی، تخصصی و آموزشی با هدف انتقال جدیدترین فناوری‌های علمی حوزه برق و انرژی با حضور اساتید مطرح کشور و ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه توسط اساتید برجسته دانشگاه و متخصصان صنعت و نیز برگزاری تورهای تخصصی فناوری، از جمله مزایای حضور در این جشنواره است.

کاظمی با اشاره به ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا و نیز اعمال حمایت‌های لازم در راستای تجاری‌سازی محصولات فناورانه، افزود: در نمایشگاه جانبی جشنواره و فن بازار صنعت برق، محصولات فناورانه تولید شده در شرکت‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه برق، به نمایش گذاشته شده و طی بازدید طیف‌های مختلف اجتماع و اساتید علمی و صنعتی، این محصولات ارزیابی می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق خاطرنشان کرد: تعداد کل محصولات اولیه دریافت شده در این جشنواره و فن بازار، ۶۹۵ محصول از ۳۴۶ شرکت را شامل می‌شد که پس از بررسی و ارزیابی‌های نهایی ۳۸۷ محصول از ۲۶۲ شرکت تائید شد.

بنا بر این گزارش نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی و بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه در سالن ۴۰ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۵۵٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha