۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۳
اوضاع بازار وحشتناک مسکن همه سرمایه گذاران را تا ۲ سال آینده فراری می دهد
رئیس انجمن انبوه سازان آذربایجان شرقی:

اوضاع بازار وحشتناک مسکن همه سرمایه گذاران را تا ۲ سال آینده فراری می دهد

گرگان- برزگر، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن آذربایجان شرقی با انتقاد از چالش های فراروی این بازار گفت: بازار وحشتناک مسکن همه سرمایه گذاران را تا دو سال آینده فراری می دهد.

جمشید برزگر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: شرایط بازار مسکن به سبب رکود شدید و نبود قدرت خرید بسیار وحشتناک است، استمرار شرایط فعلی بازار سبب خواهد شد تا دو سال آینده همه انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران بخش مسکن از این حوزه خارج شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان آذربایجان شرقی افزود: عایدی و درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری کلان در بخش مسکن، حداقل ممکن رسیده و با این شرایط،‌ شاید انبوه سازان به دنبال آن هستند که سرمایه‌های خود را به سایر بازارهای سرمایه و یا حتی به سپرده ها بانکی منتقل کنند.

وی گفت: در شرایط فعلی قیمت مسکن مردم توان خرید پرداخت هزینه‌های خرید خانه را ندارند مگر با تسهیلات ۴۵۰ یا ۵۵۰ میلیونی در نظر گرفته شده برای طرح‌های خودمالکی نهضت ملی مسکن می‌توان خانه خرید؟!

برزگر ادامه داد: هزینه‌های پیش‌بینی شده در بخش عوارض و پروانه ساختمان و همچنین خدمات ارائه شده در سازمان نظام مهندسی روز به روز افزایش می یابد و این افزایش قیمت مستقیماً بر قیمت تمام شده مسکن موثر است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان آذربایجان شرقی افزود: با وجود مشخص بودن نرخ تورم طی دو سال اخیر، اما نرخ هزینه‌های مرتبط با امضای برخی نهادهای خدمات رسان چندین برابر افزایش یافته است در حالی که هیچ خدمتی به سازندگان ارائه نمی‌شود.

برزگر گفت: مثلاً برای پروژه‌ای به مساحت ۲۵ هزار مترمربع حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه امضای برای مهندسان باید بپردازیم.

وی عنوان کرد: مدت‌ها است که بازار مسکن در خواب زمستانی فرو رفته، هرچند یک ماه تا زمستان فرصت داریم اما رکود بازار مسکن بسیار سهمگین است.

کد خبر: ۲۵۵٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha