تا پایان سال ۵ میلیون خانوار در پوشش فیبر نوری مخابرات قرار می‌گیرند
سخنگوی شرکت مخابرات:

تا پایان سال ۵ میلیون خانوار در پوشش فیبر نوری مخابرات قرار می‌گیرند

مشکل تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران با امضای قرارداد UNSP‌ برطرف شده و این شرکت تا پایان امسال ۵ میلیون پوشش فیبر نوری در کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش بازار، محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد براساس پروانه خدمات یکپارچه ارتباطی (UNSP) که به تازگی مخابرات آن را دریافت کرده است، این شرکت تا پایان سال آینده متعهد به ایجاد پوشش ۷ میلیون فیبر نوری در کشور است که بخش عمده این تعهد مربوط به سال جاری است.

بیدخام افزود: مخابرات تا آخر امسال متعهد به ایجاد ۵ میلیون پوشش فیبر نوری شده که تا الان نزدیک ۳ میلیون پوشش را ایجاد کرده است.

او درباره تعداد کاربران FTTH شرکت مخابرات ایران گفت: الان در کشور حدود ۲۷۰ هزار کاربر فعال FTTH داریم و در ضمن حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک نیز از کافوی نوری استفاده می‌کنند و سرویس xDSL می‌گیرند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره شهرها و استان‌هایی که مخابرات ملزم به ایجاد پوشش FTTH است، گفت: هنوز این موضوع نهایی نشده؛ اما شرکت مخابرات حدود ۱۹۰ هزار کیلومتر فیبر نوری روستایی، شهری و بین شهری دارد و ما به وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده‌ایم در هر نقطه‌ای که لازم باشد آماده ایجاد پوشش هستیم و حتی اگر اپراتورهای دیگر قادر به انجام تعهدات خود نباشند، می‌توانیم تعهدات آن را انجام دهیم.

بیدخام درباره همکاری شرکت مخابرات با سایر اپراتورهای ثابت و همراه نیز گفت: الان حدود ۸۵ درصد زیرساخت‌های ارتباطی اپراتورهای ثابت و همراه را شرکت مخابرات تامین می‌کند. همچنین از میان ۱۷ شرکت FCP تعداد ۹ شرکت تمایل به امضای قرارداد بیت‌استریم داشته‌اند که با تمام این شرکت‌ها قرارداد امضا شده و تمام نیازهای ارتباطی آنها انجام می‌شود.

او تاکید کرد مخابرات در چارچون قوانین و مقررات، آماده همکاری با تمامی اپراتورها است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران درباره تعرفه استفاده از زیرساخت‌های شرکت مخابرات نیز گفت که جلساتی در سازمان تنظیم مقررات در حال برگزاری است که این تعرفه‌ها به‌روزرسانی شوند.

کد خبر: ۲۵۵٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha