۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
شناسنامه دار کردن فرش اصفهان ضروری است| ورشکستگی برخی تولیدکنندگان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

شناسنامه دار کردن فرش اصفهان ضروری است| ورشکستگی برخی تولیدکنندگان

اصفهان - حقیقت نژاد؛ رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان گفت:شناسنامه‌ دارشدن فرش اصفهان، اصالت آن را تأیید و مشخص و در ارتقای جایگاه قالی نصف جهان نقش مهمی را ایفا می کند.

مهدی حقیقت نژاد در گفت و گو با خبرنگار بازار، در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه میزان صادرات داریم، اظهار کرد: متأسفانه اکنون صادراتی برای فرش نداریم؛ کل صادرات فرش ایران در طی یک سال اخیر ۴۲ میلیون دلار و در ۶ ماه اول سال گذشته ۱۲ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه موانع زیادی در صادرات فرش به وجود آمده است، تصریح کرد: تحریم ها باعث شده که ما نتوانیم فرش را صادر کنیم و به خاطر دشواری صادرات، اروپایی ها انگیزه خرید فرش ایران را ندارند و همین موضوع باعث شده که بسیاری از فعالان این حوزه با ورشکستگی روبرو شوند.

ارتقای جایگاه فرش ایران در مقابل کشورهای رقیب

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف در پاسخ به سوال بازار مبنی بر اینکه شناسنامه دار کردن فرش اصفهان تا چه حد می تواند تغییراتی در روند خرید و فروش و بسامان کردن وضعیت فرش دستباف اصفهان ایجاد کند نیز گفت: در شناسنامه فرش، نام بافنده، نوع مواد اولیه و نوع رنگ‌های به‌کار رفته اعم از گیاهی یا شیمیایی و کیفیت آن‌ها مشخص می‌شود و فرش‌هایی که با شناسنامه یا سند صادر می‌شوند، جایگاه فرش ایران را در مقابل کشورهای رقیب ارتقا می‌دهند.

وی ادامه داد: شناسنامه‌ دارشدن فرش اصفهان، اصالت آن را تأیید و مشخص می‌کند این فرش واقعا در خود اصفهان بافته‌ شده یا در یک استان دیگر با هزینه کمتر تولید شده است و به هر حال در ارتقا جایگاه فرش اصفهان نقش مهمی را ایفا می کند؛ موضوعی که برای دارندگان یا خواهان شناسنامه فرش بسیار مهم است و این باعث می شود که خریداران با اشتیاق بیشتری فرش بخرند.

کد خبر: ۲۵۵٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha