۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
شکایتی درباره تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها نداشتیم
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

شکایتی درباره تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها نداشتیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: این کمیسیون پرونده‌هایی را که شکایت محور هستند مورد بررسی قرار می‌دهد و تا الان شکایتی در زمینه تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها وجود نداشته است.

به گزارش بازار، خرداد امسال بود که بانک مرکزی طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ برای اولین بار اطلاعات مربوط به تسهیلات پرداخت شده به کارمندان بانک‌ها را منتشر کرد. طبق قانون بودجه امسال بانک مرکزی مکلف شد سقف پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها و شرکت‌های وابسته به آن‌ها را که با نرخ پایینتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت میشود، مشخص نماید.

قانونی که با انتشار ناقص اطلاعات به صورت کامل اجرایی نشد و تنها اصل مبلغ پرداختی از سوی هر بانک منتشر شد و موارد مانند: نوع وثایق، مدت زمان بازپرداخت، نرخ سود و ... شفاف سازی نشد.

نواقصی که طبق سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی قرار بود در این کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد و عاملان این تخلف‌ها به دستگاه قضایی معرفی شوند.

همچنین بالا بودن میزان پرداختی‌ها در این زمینه موضوعی بود که مورد تذکر جدی رئیس جمهور قرار گرفته بود.

حالا با گذشت حدود ۵ ماه از وعده آقای خضریان برای بررسی این نواقص در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رئیس این کمیسیون از ضرورت نداشتن بررسی و تهیه گزارش در زمینه تسهیلات پرداخت شده به کارمندان بانک‌ها خبر می‌دهد.

آقای پژمانفر گفت: در زمینه تسهیلات پرداخت شده به کارمندان بانک‌ها هنوز ورود نکردیم به همین دلیل تا به الان استعلامی در این زمینه صورت نگرفته است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پرونده‌هایی را که شکایت محور هستند مورد بررسی قرار می‌دهد و تا به الان شکایتی در زمینه تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها وجود نداشته است.

همچنین به گفته رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به دلیل نزدیک شدن به پایان مجلس یازدهم، پرونده‌هایی که ضرورت دارند مورد بررسی قرار می‌گیرد و این موضوع شاید در مجلس دوازدهم بررسی شود.

این گفته‌ها در حالی است که موضوع تسهیلات پرداخت شده به کارمندان بانک‌ها و تبعیض‌های صورت گرفته در این زمینه، مورد انتقاد رهبر انقلاب و رئیس جمهور بود.

کد خبر: ۲۵۵٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha