۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
آمار ۷ماهه صادرات آهن و فولاد ایران| پیش بینی کاهش یک درصدی تولید فلزات اساسی در ۲۰۲۴
بازار بررسی می کند؛

آمار ۷ماهه صادرات آهن و فولاد ایران| پیش بینی کاهش یک درصدی تولید فلزات اساسی در ۲۰۲۴

در حالیکه به گفته انجمن تولید کنندگان فولاد صادرات هفت ماهه آهن و فولاد ایران به بیش از ۷ میلیون تن رسیده، انجمن جهانی فولاد نیز برآورد کرده که در سال ۲۰۲۴ تولید فلزات اساسی حدود یک درصد کاهش می یابد.

بازار؛ گروه صنعت: در جدیدترین آماری که انجمن تولید کنندگان فولاد ایران منتشر کرده است مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در هفت ماهه سال جاری، ۶ میلیون و ۸۳ هزار تن بوده که با احتساب صادرات ۱ میلیون و ۶ هزار تن آهن اسفنجی، صادرات آهن و فولاد ایران در مدت نامبرده به بیش از ۷ میلیون تن رسیده است.

این در حالی است که ایران به عنوان دهمین تولید کننده بزرگ فولاد در دنیا، کاهش مصرف فولاد را نیز در مدت نامبرده رقم زده است. در واقع به گفته انجمن تولید کنندگان فولاد کشور مصرف ظاهری فولاد میانی در ۷ ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش ۲.۸ درصدی، مصرف ظاهری کل محصولات فولادی افزایش ۴.۱ درصدی و مصرف ظاهری آهن اسفنجی افزایش ۲.۴ درصدی داشته است.

عوامل موثر بر کاهش تقاضا برای فلزات و فولاد در ۲۰۲۴

این آمارهای صادراتی و مصرفی فولاد ایران در حالی در هفت ماهه اول سال جاری رقم خورده است که بر اساس آنچه انجمن جهانی فولاد (World Steel Association) منتشر کرده انتظار می رود تولید جهانی فلزات اساسی تا پایان ۲۰۲۳ به میزان ۳.۶ درصد افزایش یابد.

انجمن جهانی فولاد: انتظار می ‌رود تولید فولاد در سال آینده کمتر از ۱ درصد رشد کند، زیرا تقاضا از سوی ساخت ‌و ساز و زیر ساخت‌ های چین هر دو عوامل حیاتی برای تقاضای جهانی فولاد و توسعه قیمت، همچنان پایین است

از سوی دیگر برآورد شده که در سال ۲۰۲۴ تولید فلزات اساسی به حدود ۱ درصد کاهش یابد. عملکرد ضعیف ‌تر اقتصاد جهانی و شرایط تنگ‌ تر اعتباری، اثر کاهنده‌ تری بر تقاضا و قیمت فلزات و فولاد خواهد داشت. همچنین در این گزارش آمده است انتظار می ‌رود تولید فولاد در سال آینده کمتر از ۱ درصد رشد کند، زیرا «تقاضا از سوی ساخت ‌و ساز و زیر ساخت‌ های چین» هر دو عوامل حیاتی برای تقاضای جهانی فولاد و توسعه قیمت، همچنان پایین است.

به گفته کارشناسان در حالی که کندی رشد اقتصادی در اقتصادهای مهم، تغییر ترجیحات مصرف کنندگان و افزایش مواد جایگزین می تواند بر تقاضا برای فولاد تأثیر بگذارد، تولیدکنندگان فولاد باید با روندهای در حال تحول بازار سازگار شوند و سبد محصولات خود را متنوع کنند تا رقابتی باقی بمانند.

کد خبر: ۲۵۵٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha