۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
کمک چین به تامین تجهیزات مورد استفاده روسیه در جنگ اوکراین عواقبی جدی خواهد داشت
وزیر خرانه داری آمریکا:

کمک چین به تامین تجهیزات مورد استفاده روسیه در جنگ اوکراین عواقبی جدی خواهد داشت

وزیر خزانه داری آمریکا طی سخنانی چین را به تامین کمک های فنی و فراهم آوردن تجهیزات مورد استفاده در جنگ اوکراین برای روسیه متهم کرده و نسبت به این رفتار پکن و عواقب آن هشدار داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ وزیر خزانه داری آمریکا طی سخنانی چین را به تامین کمک های فنی و فراهم آوردن تجهیزات مورد استفاده در جنگ اوکراین برای روسیه متهم کرده و نسبت به این رفتار پکن و عواقب آن هشدار داد.

ژانت یلن همچنین در جریان نشست دو روزه مشترک خود با «هی لیفنگ» معاون نخست وزیر چین، تجهیزات صادراتی چین به روسیه را مورد کاربرد در جنگ اوکراین دانسته و هشدار داد که این اقدام پکن می تواند کمک شایانی به مسکو در دور زدن تحریم های وضع شده از سوی غرب علیه روسیه نماید.

یلن که این سخنان را در پی برگزاری این نشست دو روزه مطرح می کرد؛ گفت: من بر این نکته تاکید کردم که شرکت ها (چینی) نباید تجهیزات مورد استفاده در صنایع دفاعی روسیه را در اختیار آنها قرار دهند و در غیر اینصورت، این اقدام آنها با عواقبی جدی مواجه خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما هر آنچه در توان داریم را برای محدودسازی کمک به ناوگان دفاعی روسیه و استفاده از تجهیزات مذکور در ادامه این جنگ خونین و غیر مشروع به کار خواهیم بست.

وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دولت ایالات متحده در حال حاضر پاره ای از تحریم ها را علیه شرکت های خصوصی از جمله چندین شرکت در چین که به روسیه در تامین تجهیزات مورد نیاز در جنگ اوکراین کمک میکنند و یا آن دسته از نهادهایی که به تامین مالی جنگ روسیه یاری می رسانند را وضع کرده ایم.

کد خبر: ۲۵۴٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha