۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
۳۹ هزار هکتار از اراضی زراعی ایلام زیر کشت قراردادی رفت
مدیر کل تعاون روستایی ایلام:

۳۹ هزار هکتار از اراضی زراعی ایلام زیر کشت قراردادی رفت

ایلام- مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: ۳۹ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت قراردادی سه محصول گندم، کلزا و ذرت علوفه‌ای رفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی ایلام، حمیدرضا شکری با اشاره به انجام کشت قراردادی در ۳۹ هزار هکتار از اراضی زراعی ایلام، اظهار داشت: ۳۰ هزار هکتار مربوط به کشت گندم آبی، ۷ هزار هکتار کلزا و دو هزار هکتار نیز ذرت علوفه‌ای توسط شرکت‌های تعاونی تولید به زیر کشت قراردادی رفته است.

وی افزود: هرچند سهم تعیین شده کشت قراردادی کلزا مصوب وزارت جهادکشاورزی و سازمان تعاون روستایی پنج هزار هکتار بوده است، اما شرکت‌های تعاونی تولید این میزان را به هفت هزار هکتار افزایش داده اند.

شکری با بیان اینکه پاییز امسال هشت هزار هکتار زمین زراعی در استان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت، یادآور شد: بیش از ۹۹ درصد از اراضی کلزای استان ایلام در سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به صورت قراردادی کشت شده است.

وی در مورد ذرت علوفه‌ای نیز بیان کرد: این شرکت‌های تعاونی تولید ۲ هزار هکتار از اراضی زیر کشت ذرت علوفه‌ای در پایاب سد مخزنی کرخه در شهرستان دهلران را تحت پوشش قرار داده اند.

شکری اضافه کرد: برداشت ذرت علوفه‌ای در هفته جاری آغاز و از سوی شرکت‌های تعاونی تولید خریداری و سپس توسط دستگاه‌های ذرت خشک کنی متعلق به این شرکت‌ها فراوری می‌شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha