۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹
۸۰ درصد درآمد شهرداری گرگان از محل ساخت و سازها تامین می شود
عضو شورای شهر گرگان:

۸۰ درصد درآمد شهرداری گرگان از محل ساخت و سازها تامین می شود

گرگان- عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به وجود حدود هزار پرونده دارای حکم قلع بنا در شهرداری گرگان گفت: ۸۰ درصد درآمد شهرداری گرگان از محل عوارض ساخت و سازها و سرمایه گذاری تامین می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، ابوالفضل تجری شامگاه شنبه در صد و شصت و هشتمین جلسه رسمی علنی شورای شهر گرگان اظهار کرد: ۸۰ درصد درآمد شهرداری گرگان از محل ساخت و سازها و بخشی هم از حوزه سرمایه‌گذاری حاصل می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این که حل برخی از مشکلات شهر نیاز به مداخله استاندار گلستان دارد، گفت: تنها حمایت حکومتی و دولتی به شهرداری گرگان از محل مالیات ارزش بر افزوده بوده که حدود ۳۰ میلیارد تومان در سال است؛ اداره شهر با عوارض و عایدی ناشی از ساخت و سازها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شهر گرگان آپارتمان های گرگان بنا به دلایل مختلفی همچون میزان عرضه و تولید و یا نحوه ارائه واحدها و امثالهم در زمره شهرهای گران قیمت واحد مسکونی در کشور قلمداد می‌شود قیمت برخی از آپارتمان‌های این شهر با آپارتمان‌های کلان شهرهای کشور برابری می‌کند.

تجری گفت: شهر گرگان و استان گلستان بخشی از استان مازندران بوده که از این استان تفکیک شده ما در استان مازندران شاهد احداث واحدهای مسکونی تا ۴۰ طبقه بوده اما برای ساخت مسکن ۱۰ تا ۲۰ طبقه در گرگان با مشکل روبرو هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: حریم پیرامونی شهر گرگان از طریق جنگل‌های هیرکانی و یا اراضی زراعی با درجه کیفیت مطلوب احاطه شده و عملاً بر اساس قانون امکان گسترش و توسعه افقی شهر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: عملکرد کمیسیون‌های ماده پنج و ماده ۱۰۰ که با مشارکت و حضور عوامل استانداری برگزار می‌شود مانع جدی برای توسعه عمودی شهر به حساب می آیند.

تجری گفت: در حوزه آرای صادره در کمیسیون ماده ۱۰۰ با مباحث گوناگونی مواجه هستیم، به عنوان حدود هزار پرونده دارای حکم قلع بنا در شهرداری وجود دارد که به سبب تبعات اجتماعی ناشی از تخریب اجرا نشده، هرچند برخی از این آرا به سبب نبود سخت‌افزار و ادوات لازم معطل مانده است.

کد خبر: ۲۵۴٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حاجی IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 0
      در واقع از جیب مردم تامین میشه چون در نهایت رو قیمت خانه میاد
    • رضامهری9 IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 0
      سلام وقت شما بخیر شهداری دست انداخته تو جیب مردم با جریمه کلان وغیر عادی خواهشن جلوی شهداری گرفته شود
    • محمود صاحبی AT ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 0
      با قوانین من در آوردی وبخشنامه های پشت پرده اجازه ساخت وپروانه را محدود کرده وافراد را به سوی ماده صد وجریمه های کلان سوق میدهند
    • محمود صاحبی AT ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 0
      با قوانین من در آوردی وبخشنامه های پشت پرده اجازه ساخت وپروانه را محدود کرده وافراد را به سوی ماده صد وجریمه های کلان سوق میدهند