۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
طولانی ترین تونل کشور در قطعه ۲ آزاد راه «تهران- شمال» به بهره برداری می رسد
استاندار البرز:

طولانی ترین تونل کشور در قطعه ۲ آزاد راه «تهران- شمال» به بهره برداری می رسد

کرج- استاندار البرز از بهره برداری از طولانی ترین تونل کشور در قطعه دوم آزاد راه «تهران- شمال» خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیز الله شهبازی پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از قطعه دوم آزادراه «تهران- شمال» که به همراه وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد مستضعفان کشور انجام شد، افزود: بیش از ۶۰ درصد کار این تونل انجام شده است. قطعه دوم آزادراه ۲۲ کیلومتر طول دارد که ۱۶ کیلومتر آن تونل و باقی پل است که می تواند یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کشور باشد.

شهبازی افزود: تلاش دولت و بنیاد مستضعفان این است که این پروژه تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل شود، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز متعهد شد که تا دو هفته آینده ۵۰ درصد از هزار میلیارد تومان را به پروژه تزریق کند. 

شهبازی گفت: همت والایی در دولت برای تسریع در بهره برداری از این پروژه وجود دارد.

وی اعلام‌ کرد: برای تکمیل قطعه اول آزادراه «تهران- شمال» زمان زیادی صرف شد، ولی در نیمه دوم سال ۹۸ شاهد بهره برداری آن با حضور رئیس جمهور بودیم.

شهبازی با تاکید بر اینکه با تکمیل قطعه اول حدود دو ساعت از زمان سفر به شمال کاسته شد، گفت: اعتباری که برای این پروژه پیش بینی شده سه هزار میلیارد تومان است که تاکنون حدود هزار میلیارد تومان هزینه شده و دو هزار میلیارد تومان باقی مانده است.

وی اظهار کرد: برای باقی این‌ پروژه هزار میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز توسط دولت و هزار میلیارد تومان نیز از سوی مستضعفان کشور تخصیص داده می شود.

کد خبر: ۲۵٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha