۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
پرتفوی سهام دسبحا رشدی ۶۲۵ درصدی ثبت کرد

پرتفوی سهام دسبحا رشدی ۶۲۵ درصدی ثبت کرد

شرکت گروه دارویی سبحان در یک ساله هم بازدهی کمتر از تورم داشته در حالی که پرتفوی سهام دسبحا رشدی ۶۲۵ درصدی ثبت کرده که نشان دهنده آمادگی برای جبران رشد است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت گروه دارویی سبحان با نماد دسبحا طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۲ از معاملات واگذاری سهام ۸.۷ میلیارد تومان سود کسب کرده است.
دسبحا با سرمایه ثبت شده ۶۹۷.۵ میلیارد تومان طی عملکرد ۷ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده است.
شرکت در انتهای مهر ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۱۱۳۸.۷ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۶۲۵ درصد به مبلغ ۸۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است.
گروه دارویی سبحان در شش ماهه نخست سال جاری به ازای هر سهم حدود ۸.۷ تومان سود ساخته در حالی که در مدت مشابه سال گذشته سود هر سهم ۱۲.۲ تومان بوده و این مسئله ناشی از افزایش سرمایه ۱۱۵ درصدی سال گذشته است که از محل آورده و اندوخته انجام شده است. به عبارت دیگر میزان سودآوری شرکت افزایش داشته اما به دلیل رشد تعداد سهم به نسبت هر سهم سود کمتری نشان داده است.
در حال حاضر دسبحا با کف سازی در محدوده ۷۴۰ تا ۷۶۰ تومان آماده آغاز یک روند صعودی است، چراکه این سهم در سه ماهه بازدهی منفی ۱۰ درصدی و در ۶ ماهه بازدهی منفی ۳۵ درصدی ثبت کرده و حتی در یک ساله هم بازدهی کمتر از تورم داشته و با در نظر گرفتن اینکه
پرتفوی سهام دسبحا رشدی ۶۲۵ درصدی ثبت کرد ظرفیت بالای این سهم برای جبران رشد نمایان است.

در حال حاضر گروه دارویی به دلیل اینکه اصلاح زیادی نسبت به سقف سال ۱۴۰۲ داشته اند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و تقاضا برای تک نمادها در حال افزایش است‌.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha