۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
افزایش ۲ برابری میانگین ارزش محصولات هلدینگ خلیج فارس در دستور کار است
دستیار مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

افزایش ۲ برابری میانگین ارزش محصولات هلدینگ خلیج فارس در دستور کار است

دستیار مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در توسعه صنایع دانش‌بنیان و پایین‌دستی پتروشیمی از برنامه هلدینگ خلیج فارس برای افزایش میانگین ارزش محصولات شرکت به ۲ برابر کنونی خبر داد.

به گزارش بازار، رشید قانعی امروز (شنبه ۲۰ آبان‌ماه) در نشست خبری رویداد «پتروفن» ۱۴۰۲ با اشاره به تحولات متنوع و متعدد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حوزه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان یکی از این حوزه‌هاست که درباره آن بسیار سخن گفته شده اما این شرکت به طور جدی در این مسیر اقدام کرده است.

وی افزود: برگزاری رویداد پتروفن از سال گذشته به منظور شناسایی و معرفی نیازهای فناورانه شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس به شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شد تا دانش‌بنیان‌ها براساس این نیازها حرکت کنند.

دستیار مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در توسعه صنایع دانش‌بنیان و پایین‌دستی پتروشیمی ادامه داد: رویداد پتروفن امسال با مشورت و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سطح ملی برگزار می‌شود و تنها محدود به هلدینگ خلیج فارس نیست.

قانعی با اشاره به اینکه هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی استقبال زیادی برای حضور در رویداد پتروفن امسال برای اعلام نیازهای فناورانه خود به دانش‌بنیان‌ها کرده‌اند، گفت: رویداد امسال در فضای وسیع‌تری با نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

وی به تأکید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بر تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: این شرکت ۶ طرح در حوزه پایین‌دستی در حال اجرا دارد که به طور متوسط ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارند.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) درباره طرح پتروپرک پویا که در زنجیره پتروشیمی اروند اجرا می‌شود، گفت: با اجرای این طرح سود پرک گرید پزشکی برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود و ایران می‌تواند در زمینه این محصول در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشد. نزدیک به ۳۰ هزار تن بازار این محصول در منطقه است که ایران می‌تواند این مقدار را پوشش دهد.

قانعی تصریح کرد: متوسط ارزش محصولات هلدینگ خلیج فارس هم‌اکنون بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار است و این شرکت براساس برنامه می‌خواهد این رقم را به ۲ برابر یعنی نزدیک ۱۰۰۰ دلار برساند.

رویداد «پتروفن» ۱۴۰۲ با شعار «پتروشیمی در مسیر نوآوری» ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha