۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
دستگاه جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی

گروه صنعت طیور ققنوس تولید کننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی میباشد و برای خری ددستگاه جوجه کشی میتوانید با شماره ۰۹۱۲۸۹۵۰۰۶۱ تماس حاصل فرمایید.

دستگاه جوجه کشی

در حال حاضر، پرورش طیور در کشور ما، به ویژه در چند سال اخیر، به طور گسترده ای رواج یافته است. یکی از بخش‌های حیاتی در این حوزه، جوجه‌کشی است. برای جوجه‌کشی، استفاده از دستگاه‌های جوجه‌کشی ضروری است و بدون آن امکان‌پذیر نیست. در انتخاب دستگاه مناسب برای جوجه‌کشی، باید شرایط پرورش و نوع طیور مورد نظرتان را در نظر بگیرید. در این مقاله، قصد داریم انواع دستگاه‌های جوجه‌کشی ققنوس را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

دستگاه جوجه‌کشی به ماشینی گفته می‌شود که در مدت مشخصی، مانند ۲۱ روز، تخم‌های نطفه‌دار پرنده را به جوجه تبدیل می‌کند. همانند پرنده مادر که شرایط مورد نیاز برای جوجه‌کشی تخم‌ها را فراهم می‌کند، دستگاه جوجه‌کشی نیز این شرایط را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، دمای ۳۷ درجه، رطوبت ۶۰ درصد، چرخش مداوم تخم‌ها و تهویه هوای درون دستگاه، همگی از وظایف یک دستگاه جوجه‌کشی خوب و مطلوب می‌باشند. معمولاً محصولات جوجه‌کشی با ظرفیت‌های چند عددی تا چند صد عددی در بازار عرضه می‌شوند. اگر ظرفیت یک دستگاه جوجه‌کشی بین چند عدد تا کمتر از ۵۰۰ عدد تخم‌نطفه‌دار باشد، آن را در دسته بندی محصولات جوجه‌کشی خانگی قرار می‌دهیم. (ظرفیت یک دستگاه جوجه‌کشی معمولاً با تعداد گنجایش تخم‌نطفه‌دار مرغ ارائه می‌شود.)

تقسیم بندی دستگاه جوجه کشی

دستگاه‌های جوجه‌کشی به سه دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند:

  • دستگاه‌های جوجه‌کشی خانگی
  • دستگاه‌های جوجه‌کشی صنعتی
  • دستگاه‌های جوجه‌کشی شترمرغی

در این بخش، توضیحاتی درباره‌ی هر یک از این سه دسته برای شما ارائه خواهیم داد. قبل از هر چیز، بایستی به این نکته توجه کنید که این سه دسته، دسته‌بندی‌های کلی برای دستگاه‌های جوجه‌کشی هستند و دستگاه‌های جوجه‌کشی اتوماتیک نمی‌توانند به تنهایی یک نوع کلی از دستگاه‌ها باشند. به عبارت دیگر، دستگاه‌های جوجه‌کشی اتوماتیک می‌توانند به صورت خانگی، صنعتی و یا برای جوجه‌کشی شترمرغ استفاده شوند. بنابراین، می‌توانیم دستگاه جوجه‌کشی اتوماتیک خانگی، اتوماتیک شترمرغی و یا اتوماتیک صنعتی داشته باشیم. برای خرید دستگاه جوجه کشی میتوانید با شرکت صنعت طیور ققنوس تماس گرفته و از تخفیفات ویژه این شرکت بهرمند شوید.


 

دستگاه جوجه کشی خانگی


چگونه یک دستگاه جوجه‌کشی کار می‌کند؟

در طبیعت، پرنده مادر در زمانی که تخم‌ها را کرچ می‌کند یا روی آنها نشسته است، شرایطی مناسب از نظر دما، رطوبت و اکسیژن فراهم می‌کند و با استفاده از منقار خود تخم‌ها را چرخانده و مراقبت می‌کند تا جوجه‌ها به وجود آیند.

در دستگاه‌های جوجه‌کشی امروزی نیز، همین شرایط ضروری برای تبدیل تخم‌های حاوی نطفه به جوجه‌ها به کار می‌رود. این شرایط شامل موارد زیر است: دمای مناسب و یکنواخت، رطوبت مناسب و یکنواخت، چرخش خودکار تخم‌ها و تهویه مناسب در داخل دستگاه.

جوجه‌کشی به روش مصنوعی با استفاده از انکوباتورها انجام می‌شود. انکوباتورها در واقع ماشین‌های صنعتی هستند که توانایی ایجاد شرایط مورد نیاز برای تبدیل تخم‌های نطفه‌دار به جوجه‌های پرنده را دارند. این دستگاه‌های جوجه‌کشی در واقع شبیه‌سازی از مادر مرغ هستند، با این تفاوت که می‌توانند در هر فصلی، سرد یا گرم، جوجه‌کشی را انجام دهند. یکی از مزایای این دستگاه‌ها، امکان جوجه‌کشی از هر نوع پرنده‌ای است. به عبارت دیگر، این ماشین‌آلات برای جوجه‌کشی از یک پرنده خاص طراحی نشده‌اند و شما می‌توانید از هر نوع پرنده‌ای در این دستگاه‌ها جوجه‌کشی کنید. برای این کار، کافیست تخم‌های نطفه‌دار پرنده مورد نظر را خریداری کرده و در دستگاه قرار دهید، سپس با تنظیماتی ساده، اقدام به جوجه‌کشی نمایید.

مزایای دستگاه جوجه‌کشی خانگی

دستگاه‌های جوجه‌کشی خانگی، علاوه بر انجام تمامی وظایف فوق، دارای مزایایی نیز هستند که آنها را از دستگاه جوجه کشی صنعتی متمایز می‌کند. مهمترین مزایای محصولات جوجه‌کشی خانگی عبارتند از:

  1. سبک بودن دستگاه‌های جوجه‌کشی خانگی که به راحتی قابل حمل و جابجایی به هر مکانی هستند.
  2. برخی از دستگاه‌های جوجه‌کشی خانگی به صورت شارژی عمل می‌کنند و در صورت قطع شدن برق شهری، به کار خود ادامه می‌دهند و در فرایند جوجه‌کشی هیچ اخلالی ایجاد نمی‌شود.
  3. در محصولات جوجه‌کشی خانگی، امکان چرخش تخم‌ها به سرعت ۱ دور در دقیقه وجود دارد، بنابراین احتمال سقوط تخم‌ها به هیچ وجه وجود ندارد.
  4. برخی از دستگاه‌های جوجه‌کشی مانند صنعت طیور ققنوس، دارای سنسور فوق‌العاده حساس SHT هستند که امکان جوجه‌کشی انواع پرندگان زینتی را برای کاربر فراهم می‌سازد.
  5. دستگاه‌های جوجه‌کشی خانگی با برق ۱۲ ولت کار می‌کنند که در مصرف برق کاملاً صرفه‌جویی می‌شود، در حالی که دستگاه‌های جوجه‌کشی صنعتی با برق ۲۲۰ ولت کار می‌کنند.
  6. برخی از ماشین‌های جوجه‌کشی خانگی با استفاده از یک آداپتور، برق خانگی ۲۲۰ ولت را به ۱۲ ولت تبدیل می‌کنند؛ بنابراین این دستگاه‌ها بسیار ایمن هستند و احتمال برقگیری و آتش‌سوزی را به هیچ وجه ندارند.
  7. این دستگاه‌ها برای افراد مبتدی و کسانی که قصد پرورش پرنده در خانه را دارند، بسیار مناسب هستند.
  8. قیمت دستگاه‌های جوجه‌کشی خانگی نسبت به دستگاه های جوجه‌کشی صنعتی بسیار ارزانتر است.
  9. دستگاه‌های جوجه‌کشی خانگی بدون ایجاد هرگونه صدا یا بوی ناخوشایند، در هر مکانی به صورت ۲۴ ساعته عمل می‌کنند.

دستگاه جوجه کشی صنعتی


 

دستگاه جوجه کشی صنعتی

دستگاه‌های جوجه‌کشی صنعتی در واقع دستگاه‌های بزرگ جوجه‌کشی هستند که قادرند بیش از ۱۰۰ تخم نطفه‌دار را جوجه‌کشی کنند. این دستگاه‌ها به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • دستگاه‌های جوجه‌کشی صنعتی
  • دستگاه‌های جوجه‌کشی فوق صنعتی

نمونه‌های صنعتی توانایی جوجه‌کشی از ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ تخم نطفه‌دار را دارند، اما نسخه‌های فوق صنعتی معمولاً قادرند بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ تخم نطفه‌دار را جوجه‌کشی کنند. در واقع، دستگاه‌های جوجه‌کشی صنعتی می‌توانند به آسانی کسب و کاری را در یک محیط مناسب برای شما عزیزان به ارمغان بیاورند.

بسیاری از افراد مشهور که امروزه بزرگترین سالن‌های پرورش طیور را دارند، از دستگاه‌های جوجه‌کشی صنعتی استفاده کرده‌اند و در محیطی کوچک به پرورش طیور مشغول شده‌اند. پس از چندین دوره جوجه‌کشی، تعداد پرنده‌ها و همچنین اندازه سالن را افزایش داده‌اند و در نهایت امروزه دارندگان یکی از بزرگترین سالن‌های مرغداری هستند. شما هم می‌توانید مانند این افراد با شروع این کار به پرورش طیور، به نتایج خوبی برسید.

دستگاه‌های جوجه‌کشی فوق صنعتی نیز کاربردهای زیادی برای توسعه صنعت طیور دارند. زمانی که شما یک مرغداری بزرگ دارید و نیاز به تولید جوجه‌های یک روزه به مقیاس بزرگ دارید، استفاده از این دستگاه‌های جوجه‌کشی فوق صنعتی ضروری است. مرغداری‌های بزرگ و توسعه یافته معمولاً تخم‌های نطفه‌دار را در دستگاه جوجه‌کشی فوق صنعتی قرار می‌دهند و جوجه‌های تولید شده را در مرغداری پرورش می‌دهند. به این ترتیب، تمامی مراحل را در داخل محیط محلی پیاده سازی کرده و به سود قابل توجهی دست میابند.

ارتباط با گروه صنعت طیور ققنوس

جهت ارتباط با گروه صنعت طیور ققنوس و دریافت مشاوره رایگام برای ایجاد کسب و کار خانگی با دستگاه جوجه کشی میتوانید از روشهای زیر اقدام نمایید:

  • ۰۲۱۵۶۷۷۵۳۴۶

  • ۰۹۱۲۸۹۵۰۰۶۱

  • ۰۹۳۹۶۰۰۶۹۶۵

آدرس ما

تهران، نسیم شهر، چهارده متری چمران، کوچه سجاد،پلاک ۱۰۲

کد خبر: ۲۵۴٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha