۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
ایجاد ۱۹۰ هزار شغل با حمایت بنگاه‌های تولیدی در همدان
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد

ایجاد ۱۹۰ هزار شغل با حمایت بنگاه‌های تولیدی در همدان

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: این بنیاد با حمایت از بنگاه‌های تولیدی باعث ایجاد ۱۹۰ هزار شغل در همدان شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، امیرحسین مدنی در سفر به استان همدان با بیان این مطلب افزود: بنیاد برکت در ۱۳ سال گذشته و در قالب طرح اشتغال‌زایی بنگاه‌ محور و با مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری در ۳۶۰ بنگاه تولیدی کوچک و متوسط، ۱۹۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور ایجاد کرده است.

مدنی افزود: حدود ۳۶۰ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط با پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری تحت حمایت‌های اقتصادی بنیاد برکت قرار گرفته‌اند که بنیاد از ۲۶۰ بنگاه پس از ثبات و به مرحله سوددهی رسیدن خارج شده و سهم خود را به مردم واگذار کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره برنامه‌های این بنیاد برای سال ۹۹ نیز گفت: امسال ۱۳۰ مشارکت جدید را با بنگاه‌های کوچک و متوسط در دستور کار داریم و برای این منظور، ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم. این مشارکت و سرمایه‌گذاری، ایجاد هشت هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را رقم خواهد زد.

اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۲۶۰۰ نفر 
مدنی در خصوص عملکرد بنگاه برکت در حوزه اشتغال‌زایی بنگاه‌محور در استان همدان نیز توضیح داد: تاکنون با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان با چهار بنگاه اقتصادی مشارکت داشته‌ایم که باعث اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای دو هزار و ۶۰۰ نفر شده است. برای سال ۹۹ نیز مشارکت با دو تا سه واحد جدید را مد نظر داریم.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در استان همدان نیز گفت: ۱۱۰ طرح عمرانی شامل ۶۳ مدرسه با ۳۶۰ کلاس درس، ۲۴ مسجد و مرکز فرهنگی و ۲۳ طرح دیگر در حوزه‌های سلامت و بهداشت، آب‌رسانی، مسکن محرومان، کتابخانه و غیره را در دست اجرا داریم.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: از ۶۳ مدرسه در دستور کار در استان همدان، ۴۸ مدرسه به بهره‌برداری رسیده است. همچنین از ۲۴ مسجد و مرکز فرهنگی در استان، ۱۳ پروژه افتتاح شده است.

۲۸۰۰ نفر از روستاییان همدان تحت پوشش بیمه برکت قرار گرفتند 
به گفته مدنی، ۲۸۰۰ نفر از ساکنین ۳۱ روستای استان همدان نیز تحت پوشش بیمه برکت قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر فعالیت بنیاد برکت در زمینه ایجاد اشتغال‌های خرد و خانگی در استان همدان اظهار کرد: در سال جدید راه‌اندازی ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در شهرهای اسدآباد و نهاوند آغاز شده است که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای دو هزار و ۴۰۰ نفر را به دنبال خواهد داشت. همچنین در سال گذشته نیز ۱۷۰ طرح اجتماع‌محور با ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری رسیده که ۵۱۰ فرصت شغلی را در پی داشته است.

گفتنی است مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سفر یک‌روزه خود به استان همدان با استاندار و نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت‌وگو کرد و به ارائه گزارشی از اقدامات بنیاد در سراسر کشور و استان همدان پرداخت و برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و توسعه طرح‌های اقتصادی، آموزشی درمانی، گردشگری و کشاورزی استان اعلام آمادگی کرد. 

کد خبر: ۲۵٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha