۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
ورود شرکت‌های ایرانی به بازار کوبا تسهیل می‌شود
رییس‌جمهور کوبا:

ورود شرکت‌های ایرانی به بازار کوبا تسهیل می‌شود

رئیس‌جمهوری کوبا در بازدید از پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی «هاوانا» با همراهی جمعی از مقام‌های این کشور، از تسهیل ورود شرکت‌های ایرانی به بازار کوبا خبر داد.

به گزارش بازار، سی و نهمین نمایشگاه بین‌المللی هاوانا توسط رئیس جمهور کوبا و جمعی از وزرا و مقام‌های کوبایی، سفرا و نمایندگان سیاسی کشورهای مختلف و هیات‌های تجاری از ۲۰ کشور جهان و با سخنان وزیر تجارت خارجی کوبا به عنوان مسوول کمیته برپایی نمایشگاه افتتاح شد.

رئیس جمهور کوبا در بازدید از پاویون ایران ضمن قدردانی از حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه امسال هاوانا، عنوان‌کرد: دولت کوبا آمادگی دارد ورود شرکت‌های ایرانی را در بازار این کشور تسهیل کند.

«میگل دیاز کانل» همچنین بر مشارکت شرکت‌های ایرانی در تامین کالاهای مصرفی مورد نیاز این کشور تاکید کرد و افزود: ما از مدت‌ها پیش در انتظار ورود کالاهای ایرانی در بازار کوبا بوده‌ایم.

در این بازدید «آلخاندرو خیل» معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی، «آنا تریستا گونزالس» قائم مقام وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی و جمعی دیگر از مقام‌های کوبایی، رئیس جمهور این کشور را در بازدید از پاویون ایران همراهی کردند.

لازم به ذکر است در این مراسم «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «محمدهادی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در هاوانا و تعدادی از مدیران سازمان توسعه تجارت به نمایندگی از دولت ایران حضور داشتند.

گفتنی است این نمایشگاه با مشارکت ۶۳ کشور و با حضور ۸۴۴ شرکت کوبایی و خارجی در فضایی به وسعت ۱۷ هزار متر مربع در مرکز نمایشگاهی اکسپو کوبا برپا شد.

پاویون ایران در فضایی به وسعت ۱۰۰ متر مربع و با حضور حدود ۱۰ شرکت فعال در زمینه‌های صنایع غذایی، محصولات دانش‌بنیان در حوزه صنایع مخابراتی، انرژی‌های نو، صنایع مخابراتی، زیست فناوری، صنایع شوینده، محصولات آرایشی و بهداشتی و سلولزی در سالن ۲۴ نمایشگاه برپا شد.

کشورهای ونزوئلا، روسیه، چین، مکزیک و اسپانیا، بزرگترین پاویون‌ها را در این نمایشگاه در اختیار داشتند.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha