۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
۶۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور داریم
معاون اجرایی رئیس جمهور:

۶۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور داریم

معاون اجرایی رئیس جمهور، گفت: اکنون ۶۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور داریم که تکمیل آن‌ها نیازمند ۹ هزار همت (۹ هزار هزار میلیارد تومان) است.

به گزارش بازار، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، در هجدهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور، اظهار داشت: سال ۱۴۰۰، کشور در شرایط سخت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تحویل شد، به طوری که ارزی برای کالاهای اساسی وجود نداشت، زیرا دولت قبل در ۶ ماه نخست سال، همه ارز ویژه کالاهای اساسی کشور را مصرف کرده بود.

منصوری با توجه به تعداد جان باختگان بیماری کرونا، تصریح کرد: کشور در شرایطی تحویل شد که هر روز شاهد درگذشت بیش از ۷۰۰ هموطن عزیزمان بودیم. نهضت مدیریت کرونا، ساخت واکسن و آماده کردن کشور برای مقابله با همه گیری کرونا، یک کار بسیار مهم و مدیریت جهادی واقعی بود.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود، با توجه به مسئله تورم، گفت: بر اساس اطلاعات مرکز آمار و بانک مرکزی، دولت را با تورم نزدیک به ۶۰ درصد تحویل گرفتیم. همه تنخواه یک سال دولت در همان ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۰ هزینه شده بود، بنابر این، هر چند در شرایط فعلی دچار کاستی‌هایی هستیم، اما برای تحلیل درست باید دید که از چه نقطه‌ای به کجا رسیده‌ایم.

معاون اجرایی رئیس جمهور، مهم‌ترین ناترازی کشور را در بودجه دانست و یادآور شد: سال ۱۴۰۰، دولت با کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی روبرو بود، اما متأسفانه امروز برخی از افراد دولت قبل با عدد سازی، این موضوع را تکذیب می‌کنند.

منصوری، درباره ناترازی‌ها در بخش انرژی، گفت: در این زمینه نیز مشکلات جدی وجود داشت که هنوز بخشی از آن همچنان باقی مانده است. در حوزه برق ۲۲ هزار مگاوات کسری انرژی داشتیم که خاموشی‌های مستمر، نشان از آن بود.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت سیزدهم، با مردم و در بین مردم بودن است که این ویژگی نشان از متانت سیاسی دولت دارد، اظهار داشت: در هیچ دولتی سابقه نداشته است که در زمان مشابه به اندازه دولت سیزدهم برای رسیدگی به مشکلات مردم به اقصی نقاط کشور سفر شده باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور، تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، بساط حاکمیت دوگانه در کشور جمع شد.

منصوری با بیان اینکه جلوگیری از ورود جریان سکولاریسم به بدنه دولت از دستاوردهای مهم دولت بود، گفت: بن‌بستی در کشور وجود ندارد و دولت در مسیر و جهت درستی حرکت می‌کند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری، ادامه داد: وظیفه دولت، خدمت رسانی به آحاد مردم است. در دولت سیزدهم، اولویت بندی‌ها تغییر کرده است و به مسائل اصلی و مهم کشور پرداخته می‌شود.

منصوری، اظهار داشت: امروز به لطف خدا و با وجود تحریم‌ها شاهد فروش هر روز، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت هستیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور، تصریح کرد: دولت مردمی، همه تلاش خود را برای رسیدن کشور به قله پیشرفت، انجام می‌دهد.

منصوری با توجه به سیاست خارجی متوازن دولت سیزدهم، گفت: حوزه دیپلماسی بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب بر سه کلیدواژه «عزت، حکمت و مصلحت» استوار است و در مقوله سیاست خارجی، «عزت»، نفی «دیپلماسی التماسی، چه در کلام و چه در محتوا» و پرهیز از چشم دوختن به حرف و تصمیم مقامات کشورهای دیگر است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، یادآورد شد: مردمی شدن دولت را در چند سطح دنبال کرده ایم. دولت، مدیریت میدانی خوبی دارد. رئیس جمهور در میان مردم و از مشکلات آنان مطلع است.

منصوری با توجه به طرح‌های ناتمام در کشور، اظهار داشت: متأسفانه طرح‌هایی در کشور وجود دارند که بعضی از آن‌ها بیش از ۳۰ سال رها شده اند؛ برخی از طرح‌ها در دولت قبل با نگاه سیاسی، تعریف و کلنگ زده شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه در دولت سیزدهم، مشکلات حمل نمی‌شود، بلکه حل می‌شود، تصریح کرد: اکنون ۶۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور داریم که تکمیل آن‌ها نیازمند ۹ هزار همت (۹ هزار میلیارد تومان) است؛ البته دولت سیزدهم با روش‌های مختلف، سعی در تأمین منابع ویژه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام داشته است و نهضت به اتمام رساندن این طرح‌ها در همه حوزه‌ها به طور جدی دنبال می‌شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha