۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کاهش ۱۵.۷ درصدی  تعداد سکوهای نفتی آمریکا در یک سال اخیر
سکوهای نفتی امریکا به کمترین میزان در ۱۰ ماه گذشته رسید

کاهش ۱۵.۷ درصدی تعداد سکوهای نفتی آمریکا در یک سال اخیر

تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ نوامبر باز هم کاهش یافت تا تعداد سکو های نفتی آمریکا نسبت به یکسال گذشته با کاهش ۹۵ دکلی مواجه باشد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: سکوهای اکتشاف نفت آمریکا نسبت به یکسال گذشته حدود ۹۵ سکو کم شده به پایین ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۲ رسیده است. طبق جدول شماره یک و بر اساس داده های بیکر هیوز تعداد سکوهای نفتی امریکا حدود ۱۵.۷ درصد کاهش یافته است.

تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ نوامبر کاهش یافت، در حالی که تعداد دکل‌های حفاری گاز ایالات متحده تثبیت شد.

داده‌های بیکر هیوز نشان داد که تعداد دکل‌های اکتشاف نفت در این هفته با دو دکل کاهش یافته و به ۴۹۴ دکل رسیده است که پایین‌ترین میزان از هفته منتهی به ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ است.

در حالی که تعداد سکوهای اکتشاف گاز طبیعی در ایالات متحده بدون تغییر در ۱۱۸ سکو باقی ماند.

کاهش تعداد سکوهای نفتی معمولا یکی از عوامل تاثبر گذار بر قیمت است که در کنار سایر عوامل قابل بررسی است زیرا می تواند نشانه کاهش تولید، بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا و درنهایت افزایش قیمت باشد.

گفتنی است نفت سه روز پیش به زیر ۸۰ دلار رسید که پس از ان دوباره روند صعودی به خود گرفت و در زمان انتشار خبر قیمت نفت خام برنت به ۸۲.۴۳ دلار رسیده است.

کاهش ۱۵.۷ درصدی  تعداد سکوهای نفتی آمریکا در یک سال اخیر

معمولا کاهش تعداد سکوهای نفتی آمریکا به دلیل چند عامل مختلف صورت می گیرد که شامل موارد زیر می‌شود:

۱. قیمت نفت: قیمت نفت در سال‌های اخیر نوسانات زیادی داشته است و این امر می‌تواند تأثیر مستقیمی بر تصمیمات سرمایه‌گذاران در حوزه نفت و گاز داشته باشد. افزایش هزینه استخراج نفت و کاهش سودآوری می‌تواند باعث کاهش تعداد سکوهای نفتی شود.

۲. تغییرات در تکنولوژی: با پیشرفت تکنولوژی، شرکت‌های نفتی ممکن است به روش‌های موثرتری برای استخراج نفت بپردازند که نیازی به تعداد زیادی از سکوهای نفتی نداشته باشد.

۳. محدودیت‌های محیط زیستی: در سال‌های اخیر، محدودیت‌های بیشتری برای استخراج نفت و گاز در نواحی دریایی وجود دارد که ممکن است باعث کاهش تعداد سکوها شود.

۴. تغییرات سیاستی: تغییرات در سیاست‌های دولت و مقررات مربوط به صنعت نفت و گاز می‌تواند نقشی در کاهش تعداد سکوها داشته باشد.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha