۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
گازرسانی به ۵۴۰ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در کردستان
مدیر عامل شرکت گاز کردستان خبر داد:

گازرسانی به ۵۴۰ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در کردستان

کردستان- مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون ۵۴۰ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

به گزارش بازار، احمد فعله گری صبح دوشنبه در شانزدهمین جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی کردستان که در سالن جلسات شرکت گاز استان تشکیل شد، رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و اظهار داشت: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی های  انجام شده  به دو هزار و ۴۰۶ واحد صنعتی جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و ۵۲ جایگاه CNG گازرسانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته  یک هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد  شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده ۴۸میلیون لیتر فرآورده های نفتی هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان افزود: از تعداد مذکور تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۵۴۰ واحد صنعتی با اجرای ۳۵۰کیلومتر شبکه گازرسانی از نعمت گاز برخوردار شدند و  سالانه در این واحدها گاز طبیعی جایگزین  ۳۷  میلیون لیتر سوخت مایع مصرفی آنها شده است.

فعله گری یادآور شد : در شروع سال جدید و با تمام محدودیت ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۱۶ واحد صنعتی گازدار شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال جهش تولید برای گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی استان برنامه ریزی شده است، گفت: با تحقق این هدف گام های اساسی برای دستیابی به جهش تولید برداشته می شود و سالانه در مصرف هفت میلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی خواهد شد.

رییس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان هم در این جلسه گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه مصوبه شورای اقتصاد و برنامه های آتی ارائه کرد و اعضای حاضر در جلسه نیز نظرات خود را در راستای بهبود عملکرد و تعامل بیشتر سازمان های مرتبط با امر گازرسانی به صنایع مطرح کردند. 

کد خبر: ۲۵٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha