۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
اختصاص ۷۱۵ میلیارد تومان اعتبار به سد سیکان دره شهر ایلام
نماینده مردم ایلام در مجلس خبر داد؛

اختصاص ۷۱۵ میلیارد تومان اعتبار به سد سیکان دره شهر ایلام

ایلام- علیزاده، نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس با اشاره به برنامه های توسعه محور برای شهرستان دره شهر، گفت: ۷۱۵ میلیارد تومان اعتبار به سد سیکان دره شهر ایلام اختصاص یافته است.

بهزاد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مشکلات و موانع بر سر راه اجرای سد سیکان در جنوب استان ایلم، با حضور معاون اعتبارات بانک کشاورزی کشور، مدیر شعب بانک‌های کشاورزی استان ایلام و پیمانکار قرارگاه خاتم الانبیا جلسه ای بر طرف شده است.

وی از تخصیص ۷۱۵ میلیارد تومان به این سد خبر داد و افزود: در تلاشیم ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانک کشاورزی و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی بودجه ۱۴۰۲ تا پایان سال به این پروژه تزریق شود.

نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس تصریح کرد: همچنین مشکل پرداخت جابجایی به تعدادی دیگر از ساکنان روستای فرهاد آباد نیز پیگیری خواهد شد.

وی گفت: سد سیکان به دلیل اهمیت تامین آب شرب و آب کشاورزی در لیست طرحهای اولویت دار وزارت نیرو قرار گرفته، تاکید وزیر نیرو نیز بر پیشرفت قابل توجه آن تا پایان سال اینده است.

علیزاده بیان کرد: سد مخزنی سیکان سدی خاکی با هسته رسی با ارتفاع ۶۳ متر و حجم مخزن ۶. ۱۴ میلیون متر مکعب، با هدف تامین نیاز آب شرب سه شهرستان دره شهر، بدره و آبدانان با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد در حال اجراست.

کد خبر: ۲۵۴٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha