۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۸
ضرورت الگوبرداری از مناطق آزاد موفق جهان برای راه اندازی منطقه تجاری «اینچه برون»
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت الگوبرداری از مناطق آزاد موفق جهان برای راه اندازی منطقه تجاری «اینچه برون»

گرگان- صفوی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت که برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری- صنعتی اینچه برون باید از نمونه های برتر دنیا الگوبرداری شود.

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به چگونگی شکل گیری مناطق آزاد در دنیا، اظهار کرد: اکثر کشورها پس از پایان جنگ جهانی دوم، از نظر اقتصادی وضعیت خوبی نداشتند و برای خروج از این بحران به راهبرد خاصی نیاز بود که یکی از بهترین اقدامات توسعه صادرات در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: به همین دلیل سازمان‌هایی مانند سازمان توسعه صنعتی ملل متحد به کشورها پیشنهاد دادند که توسعه صادرات را در اولویت خود قرار دهند که در دل آن ایجاد و راه‌اندازی منطقه آزاد هم وجود داشت.

وی بیان کرد: وجود چنین مناطقی در کشور می‌تواند باعث جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شود، ما هم این امر را به فال نیک می‌گیریم که در استان گلستان که یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است، اتفاقات خوبی بیفتد.

صفوی ادامه داد: با توجه به اینکه مدیرعامل و هیئت مدیره جدید منطقه آزاد اینچه برون انتخاب شده ضمن تشکر و قدردانی از انتخاب و تلاش‌های آنها استدعا داریم برای فراهم کردن هرچه سریع‌تر زیرساخت‌ها و فعال کردن منطقه آزاد اینچه برون با تمام قوا اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان عنوان کرد: آماده کردن زیرساخت‌ها وظیفه اصلی دولت است و از همین جا اعلام می‌کنیم که بخش خصوصی و اتاق بازرگانی گرگان در کنار آنها با تمام قوا ایستاده زیرا مردم گلستان لایق بهترین‌ها هستند.

وی بیان کرد: منطقه آزاد اینچه برون در منطقه ضعیفی قرار دارد و باید حتماً در مورد راه‌اندازی آن بیشتر فکر شود.

صفوی گفت: هشت منطقه آزاد در کشور داریم که متاسفانه آن طور باید در توسعه صادرات موفق نبودند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: روال به این شکل بوده که مناطق آزاد از یکدیگر الگوبرداری کرده‌اند و نهمین منطقه آزاد هم اینچه برون است و پیشنهاد می‌شود اگر قرار است که برای راه اندازی آن الگوبرداری شود از کشورهای موفق در این زمینه مانند استانبول ترکیه، جیبلی امارات و غیره الگوبرداری شده و بستری فراهم شود تا با مشاوران این مناطق مذاکره شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس س IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 0
      وقتی مملکت در تحریم است از کدام الگو برداری حرف میزنی پذیرش FitiF همه چیز درست می کنه ولی شماها خودتونو به نفهمی زدید وجلوی تلویزیون جز رجزخوانی چیز دیگری بلد نیستین پس خفه خفه مردم عادی می دانه از کدام کشور الگو برداری کنه شماها نفهمیدید