اتصال تمام ساختمان‌ها تا پایان برنامه هفتم به اینترنت فیبرنوری
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

اتصال تمام ساختمان‌ها تا پایان برنامه هفتم به اینترنت فیبرنوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس تکلیف قانونی در برنامه هفتم توسعه، ۲۰ میلیون «اتصال» انجام می‌شود و تلاش خواهیم کرد که تمام ساختمان‌های کشور به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری متصل شوند.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور با حضور در جلسه شورای اداری شهر اراک، گزارشی از اقدامات و دستاوردهای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم ارائه کرد.

زارع پور در بخشی از این گزارش با اشاره به عقب ماندگی تاریخی حوزه ارتباطات ثابت در کشور گفت: توسعه لایه دسترسی به ویژه در حوزه ارتباطات ثابت کار سنگینی است که نیاز به کار اجرایی گسترده دارد و شاید به همین دلیل در گذشته مورد توجه قرار نگرفت و باعث شد رتبه جهانی ما در ارتباطات ثابت بسیار کاهش پیدا کند.

وی افزود: با این حال در دولت سیزدهم این کار بزرگ را آغاز کردیم و با تجهیز کارگاه خوب و تنظیم قوانین و مقررات مناسب و تامین مالی، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها را برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش در دستور کار قرار دادیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هم اکنون پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها در ۲۰۰ شهر آغاز شده است و در ۱۰۰ شهر نیز به اتمام رسیده است، تصریح کرد: از جمله بزرگترین شهرها در این طرح شهر ساوه است که امروز اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری ساوه به بهره برداری رسید که سرعت نزدیک به ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه را به مردم ارایه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها زیرساخت توسعه کشور در نیم قرن آینده خواهد بود، افزود: این اتفاق بزرگ در استان مرکزی شروع شده است و این کار البته به سرانجام نمی‌رسد مگر با همراهی تمامی مدیران استانی و شهری. همه مسئولان باید این پروژه را پروژه خودشان بدانند چرا که با تکمیل آن چهره استان تغییر خواهد کرد.

زارع پور با بیان اینکه در حال حاضر نهضت فیبرکشی در کشور به راه افتاده است گفت: این پروژه در فاز نخست برای شهرهای کشور ۲۰ میلیون «پوشش» ایجاد خواهد کرد و در گام بعدی و بر اساس تکلیف قانونی در برنامه هفتم توسعه، ۲۰ میلیون «اتصال» انجام می‌دهد و تلاش خواهیم کرد که تمام ساختمان‌های کشور به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری متصل شوند.

وزیر ارتباطات در پایان جلسه شورای اداری استان مرکزی اعلام کرد که به زودی فراخوانی به منظور انتخاب عنوانی به اختصار برای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها صادر می‌شود، گفت: ما این پروژه را به نام پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها معرفی می‌کنیم، اما حالا به دنبال یک عنوان خلاصه هستیم.

وی افزود: در همین جلسه اعلام می‌کنیم که به زودی فراخوانی صادر خواهد شد و عزیزانی که تمایل دارند عنوان مناسب با مسما، مختصر و تعریف کننده پروژه را اعلام کنند و همکاران ما نیز به شکل شایسته از برگزیدگان تقدیر خواهند کرد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد که این فراخوان و نحوه ارسال عنوان انتخابی به زودی از طریق پرتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر می‌شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • .... IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      5 0
      مردم فراموش نخواهند کرد که شما در دولت آقای رئیسی قول دادین که هیچ شبکه‌ای فیلتر نمی‌شه و فیلتر کردین با این کارا نظر مردم در مورد خودتون عوض نمی‌کنید