۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
رونق اقتصاد دریامحور در گناوه با تسهیل شرایط پهلوگیری۵۶۰ شناور سنتی
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

رونق اقتصاد دریامحور در گناوه با تسهیل شرایط پهلوگیری۵۶۰ شناور سنتی

بوشهر- شکیبی نسب مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح توسعه بندر گناوه، شرایط ۵۶۰ شناور سنتی، تسهیل و زمینه رونق اقتصاد دریاپایه در این شهرستان فراهم خواهد شد.

محمد شکیبی نسب در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اقتصاد دریامحور از مهم ترین مزیت های استان بوشهر به شمار می رود که تقویت زیرساخت های دریایی و بندری و توجه به حوزه تجارت دریایی گامی اساسی در بهره مندی مردم از این مزیت است.

وی افزود: گناوه از شاخص ترین شهرستان های استان بوشهر در حوزه دریانوردی است و اکنون حدود ۷۰ درصد جمعیت گناوه از طریق دریا ارتزاق می کنند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی ۵۶۰ شناور سنتی در گناوه در حوزه تجارت دریایی فعال هستند که تسهیل شرایط برای این شناورها در دستور کار قرار دارد.

شکیبی نسب تصریح کرد: طرح توسعه بندر گناوه از طرح های موفق برای بهبود شرایط ملوانان و شناورهای باری و تجاری است که با پیگیری استاندار و تامین اعتبار در سفر رئیس جمهور شاهد اجرایی شدن طرح هستیم.

وی اضافه کرد: پهلوگیری کشتی های بزرگ در بندر گناوه از مزایای مهم این طرح است که اکنون از پیشرفت ۱۲ درصدی برخوردار است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ارتباط با ویژگی های طرح توسعه گناوه گفت: موج‌شکن در نظر گرفته شده در فاز نخست این طرح دارای ۲ هزار و ۴۰۰ متر طول است که موج شکن شمالی ۶۲۰ متر طول دارد.

شکیبی نسب تصریح کرد: با تلاش های انجام شده، یک دیوار حفاظتی از نوع بتنی نیز به طول یک‌هزار و ۷۰۰ متر و با انجام ۹۸۰ هزار متر مکعب لایروبی در فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه اجرایی و عملیاتی شده است.

کد خبر: ۲۵۴٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha