۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
صرف هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین زیرساخت های شهرک های صنعتی همدان
طی دو سال گذشته صورت گرفت؛

صرف هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین زیرساخت های شهرک های صنعتی همدان

همدان - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان از صرف هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین زیرساخت های شهرک های صنعتی استان همدان خبر داد

به گزارش خبرنگار بازار؛ سومین نشست اعضای کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی همدان با حضور مومنعلی خزایی رئیس کمیسیون ،خیراله اسدی نایب رئیس اتاق همدان، حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، بهزادی معاون صنایع اداره کل صمت استان و نمایندگانی از دستگا ههای اجرایی و جمعی از فعالان اقتصادی استان همدان برگزار شد.

فعالان اقتصادی در این نشست مسائل و مشکلات مربوط به نبود زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی، اصلاح قوانین کار و بیمه تأمین اجتماعی، برکرواسی اداری برای دریافت مجوزها، گمرک و مسائل مربوط به قاچاق کالا و نبود نیروی کار ماهر را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی همدان در این نشست با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل بخش خصوصی در این جلسات با نمایندگان دولت مطرح و پیگیری می شود، گفت: با همراهی و حمایت های استاندار همدان مشکلات صنایع در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح، بررسی و بسیاری از آنان مرتفع خواهد شد.

توجه به صنایع خرد و متوسط و حمایت از آنان برای صادرات محصولات

مومنعلی خزائی با بیان اینکه برای فعال بودن اقتصاد باید در ابتدا به رشد صنعت کمک کنیم، افزود: توجه به صنایع خرد و متوسط و حمایت از آنان برای صادرات محصولات خود، در دستور کار کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی است.

وی با بیان اینکه بخشنامه ها و آیین نامه هایی که مخل تولید هستند باید برای اصلاح و بازنگری در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح و مورد بررسی قرار گیرند، عنوان کرد: چالش ها و موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان و صنایع در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و در راستای بهبود محیط کسب و کار و توانمندسازی فعالان اقتصادی اقدامات لازم صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه تقویت روابط پارلمان بخش خصوصی و مدیریت دولتی زمینه ساز اتفاقات خوب برای اقتصاد استان خواهد شد، گفت: محور توسعه صنعتی کشور شرکت شهرک های صنعتی است که دغدغه صنعتگران نیز همان دغدغه شرکت شهرک های صنعتی محسوب می شود.

دستگاه های خدمات رسان مکلف به تأمین امکانات زیربنایی شهرک های صنعتی هستند

مصطفی حقیقی با اشاره به قانون ۵۴ احکام توسعه کشور در راستای تأمین زیرساخت های شهرک های صنعتی اظهار داشت: دستگاه های خدمات رسان مکلف به تأمین امکانات زیربنایی شهرک های صنعتی هستند و این در حالی است که شرکت شهرک های صنعتی در دو سال گذشته بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت های شهرک های صنعتی هزینه کرده است.

حقیقی با بیان اینکه وکیل مدافع تولیدکنندگان هستیم، افزود: از آنجایی که شرکت شهرک های صنعتی ایجاد اساس کار تولید را برعهده دارد لذا تمامی مسائل و چالش های حوزه تولید را نیز در بر می گیرد.

معاون صنایع صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در پاسخ به مشکل مطرح شده در زمینه اهلیت سنجی تولیدکنندگان گفت: اهلیت سنجی در صدور مجوز در صنعت فرآیندی مغفول است و در بسیاری از قواعد منجر به تولید نمی شود ولی نمی توانیم مانعی برای صدور مجوز برای تولیدکنندگان ایجاد کنیم.

بهزادی درخصوص مدت زمان طولانی برای ثبت درخواست تخصیص ارز برای واردات گفت: با توجه به محدودیت بانک مرکزی برای تخصیص ارز جهت واردات، واحدهای تولیدی برای وارد کردن مواد اولیه براساس متوسط ارزی دو سال گذشته خود ضربدر ضریب ۱.۲۵ اجازه استفاده از ارز را پیدا می کنند که این کار موجب حذف صف تخصیص ارز برای مصرف کنندگان غیرواقعی می شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha