۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
صدور شناسنامه ساختمان موجب پیشگیری از شکل‌گیری ابنیه ناایمن درکشور می شود
مدیر کل فنی وزارت کشور:

صدور شناسنامه ساختمان موجب پیشگیری از شکل‌گیری ابنیه ناایمن درکشور می شود

گرگان- مدیر کل دفتر فنی و امور عمرانی وزارت کشور گفت: اهتمام در صدور شناسنامه ساختمان موجب پیشگیری از شکل‌گیری ابنیه ناایمن و نامقاوم در کشور می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، وحید قربانی شامگاه چهارشنبه در نشست تخصصی مدیران کل دفاتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل ترافیک استانداری‌های سراسر کشور اظهار کرد: قانون نظام مهندسی تاکید می‌کند که برای هر ساختمانی که ساخته می‌شود یک شناسنامه فنی و ملکی داشته باشیم.

مدیر کل دفتر فنی و امور عمرانی وزارت کشور افزود: مشخص شده است که در زمان صدور پایان کار، این شناسنامه باید به شهروندان به عنوان بهره برداران این ساختمان تحویل شود.

وی بیان کرد: در گذشته غفلت‌هایی در اجرای این قانون شده اما اخیراً شورای عالی مدیریت بحران و ستاد پیشگیری از بحران در وزارت کشور اهتمام جدی بر اجرایی شدن این قانون دارند.

قربانی ادامه داد: کارشناسان وزارت کشور و متخصصان حوزه صنعت ساختمان معتقد هستند که این شناسنامه فنی اگر در کشور اجرایی شود، می تواند کمک بسزایی در پیشگیری از شکل‌گیری ساختمان‌های ناپایدار ایجاد کند.

مدیر کل دفتر فنی و امور عمرانی وزارت کشور گفت: صدور شناسنامه‌های ساختمانی می تواند یک عامل بازدارنده قوی برای جلوگیری از ساخت ساختمان‌های نا ایمن باشد.

کد خبر: ۲۵۴٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha