۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
۳۰ واحد تولیدی با ۵۰ کارگر در مازندران فعال است
مدیرکل تعاون مازندران:

۳۰ واحد تولیدی با ۵۰ کارگر در مازندران فعال است

ساری- باقری، مدیرکل تعاون مازندران از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در استان خبر داد و گفت: ۳۰ واحد تولیدی با بیش از ۵۰ کارگر در استان فعال است.

علی باقری در گفت وگو با خبرنگار بازار از کسب رتبه برتر در صدور آرای هیات تشخیص در سطح کارشناسان روابط کار سراسر کشور خبر داد و گفت: طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌هایی با بیش از ۳۰۰ نفر نیروی کار و مستقر در شهرکهای صنعتی اجرا شده و به صورت سالانه در حال افزایش است.

وی افزود: به طوری که در سال جاری تعداد ۳۰ واحد کارگری که دارای ۵۰ نفر کارگر و بیشتر هستند و از این رو در استان اقدام به تهیه طرح طبقه بندی مشاغل شده است.

وی با اشاره به افزایش ترویج پرداخت پاداش افزایش تولید در راستای اجرای ماده ۴۷ قانون کار برای تولید بیشتر و کاهش ضایعات و ارتقا سطح در آمد و معیشت کارگران، از کسب رتبه اول در حوزه مدیریت روابط کار در سال گذشته خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در بخش دیگری به دستاوردهای حوزه بیمه بیکاری اشاره کرد و ادامه داد: کاهش مقرری بگیران، کسب رتبه برتر در حوزه بیمه بیکاری در سراسر کشور از نظر عملکردی، تحقق صد درصدی برنامه عملیاتی حوزه بیمه بیکاری، تشویق و ترغیب مقرری بگیران در سامانه جستجوی شغل جهت اشتغال مجدد در واحد تولیدی و صنفی استان و اشتغال مجدد و خود اشتغالی مقرری بگیران از مهم‌ترین اقدامات این بخش است.

باقری از انعقاد تفاهم نامه تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاههای ساختمانی زیر ۲۵ نفر کارگر فی مابین اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بابل، اداره کل محیط زیست، معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و معاونت عمرانی استانداری در راستای کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد.

کد خبر: ۲۵۴٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha