۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
نخستین پروانه الکترونیکی صلاحیت حفاری چاه‌های آب صادر شد

نخستین پروانه الکترونیکی صلاحیت حفاری چاه‌های آب صادر شد

مدیرکل دفتر توسعه نظام‌های فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران از صدور نخستین پروانه الکترونیکی صلاحیت حفاری چاه‌های آب خبر داد.

به گزارش بازار، تقی عبادی با اشاره به صدور پروانه صلاحیت شرکت حفاری "زمزم دشت" گفت: به منظورانجام تکالیف قانونی مبنی بر صدور مجوزهای کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها، پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصاد و دارایی و ایجاد زیرساخت مربوطه در شرکت مدیریت منابع آب ایران، نخستین پروانه الکترونیکی صلاحیت حفاری چاه‌های آب صادر شد.

وی ادامه داد: همچنین هماهنگی لازم برای صدور الکترونیکی پروانه صلاحیت نظارت بر حفاری انجام و زیرساخت مورد نیز فراهم شده است. بنابراین از این پس این مجوزها از طریق درگاه مربوطه صادر خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان و ارائه مدارک کاغذی برای این منظور لازم نیست.

مدیرکل دفتر توسعه نظام‌های فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به فرایند صدور الکترونیکی‌"مجوز احداث تأسیسات تولید، انتقال، تصفیه، توزیع، فروش و جمع‌آوری و استفاده مجدد از آب، فاضلاب، پساب" و "پروانه بهره‌برداری از تأسیسات تولید، انتقال، تصفیه، توزیع، فروش و جمع‌آوری و استفاده مجدد از آب، فاضلاب، پساب" برای تأمین آب مورد نیاز صنایع تصریح کرد: در حال حاضر این دو مجوز برای کسب و کارهای تأمین آب شرب به صورت الکترونیکی صادر می‌شوند اما برای استفاده در صنایع و متقاضیان صنعتی ساز و کارهای مربوطه در دست اقدام است.

عبادی تأکید کرد: براساس قانون "تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" و ساماندهی صدور مجوزهای کسب و کار، سامانه صدور مجوزها توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی راه‌اندازی‌شده است و تمامی دستگاه‌ها مکلف هستند تا هرگونه مجوز کسب و کار را از طریق این سامانه به متقاضیان ارائه کنند.

وی در ارتباط با مزایای این طرح، اظهار کرد: هدف اصلی در این فرایند، تسریع در پایش ارائه خدمات و جلوگیری از تفاسیر سلیقه‌ای در اجرای ضوابط قانونی است.

عبادی در همین رابطه افزود: همچنین زمان پیگیری درخواست‌ها از طریق سامانه مذکور قابل رصد و پیگیری است؛ از این‌رو صدور مجوز صلاحیت شرکت‌های حفاری برای فعالیت در حوزه آب از طریق درگاه مذکور فعال و در آبان ماه ۱۴۰۲ نخستین مجوز مربوطه به صورت برخط صادر شد.

کد خبر: ۲۵۴٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha