۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
تامین سوخت پایدار زمستان با رکورد شکنی ذخیره سازی گاز
سرپرست مدیریت تولید شرکت نفت مناطق مرکزی عنوان کرد

تامین سوخت پایدار زمستان با رکورد شکنی ذخیره سازی گاز

سرپرست مدیریت تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از آمادگی این شرکت برای تضمین و تامین سوخت پایدار زمستان به خصوص در مناطق شمال شرق کشور خبر داد.

به گزارش بازار، عباس خزاعی با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در مدیریت متبوع خویش اظهار داشت: به منظور تأمین، تولید پایدار و حداکثری سوخت زمستانی برنامه تعمیرات اساسی در سه شرکت تابعه بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، شرق، غرب و منطقه عملیاتی سراجه قم در موعد برنامه ریزی شده و مطابق با برنامه‌های تکلیفی به اتمام رسید.

وی افزود: مدت زمان انجام تعمیرات اساسی صورت گرفته در سه شرکت بهره برداری تابعه و منطقه عملیاتی سراجه قم ۳۶۷ هزار نفر ساعت بوده است که مدت زمان تعمیرات اساسی اجرایی شده در امسال در قیاس با پنج سال اخیر نوعی رکورد به شمار می‌رود و این افزایش ۵۰ درصدی حجم تعمیرات اساسی امسال ماحصل تلاش همکاران در راستای تأمین پایدار و ایمن سوخت زمستانی است.

سرپرست مدیریت تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در رابطه با تعمیرات اساسی در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی در این شرکت سهم ۲۴۵ هزار نفر ساعتی را به خود اختصاص داده است که از مهمترین تعمیرات می‌توان به تعمیر خط لوله ۴۸ اینچ انتقال گاز کنگان به پالایشگاه گاز فجر جم، تعمیرات اساسی لخته گیر دالان و آغار، تعمیر و تعویض پوشش خط لوله ۲۴ اینچ تسهیلات مرکزی آغار به پالایشگاه گاز فراشبند، تعمیر لخته گیر مرکز تفکیک خیرگو، تعمیر خط لوله ۱۶ اینچ مرکز وراوی و تعمیر خط لوله ۳۰ اینچ مراکز اول و دوم و ۲۴ اینچ مرکز سوم تابناک اشاره کرد.

خزاعی از انجام ۸۴ هزار نفر ساعت تعمیرات در شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق خبر داد و افزود: در این شرکت تعمیرات اساسی مرکز جمع آوری فاز یک و همچنین تعمیرات اساسی مرکز جمع آوری مرکزی و مرکز جمع آوری شمال شرقی و تعمیر خطوط مراکز یاد شده و خط مشترک چاه‌های تولیدی شوریجه و تعمیرات اساسی مرکز اندازه گیری خانگیران صورت گرفت.

خزاعی درباره فعالیت‌های تعمیراتی در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب تصریح کرد: در این شرکت ۳۸ هزار نفر ساعت که بخش عمده مدت زمان تعمیراتی مذکور به تعمیرات اساسی واحدهای TCF و ISF تنگ بیجار در راستای تحقق تولید حداکثری اختصاص یافته است.

بر اساس این گزارش مهندس خزاعی از انجام برنامه ریزی های لازم جهت توپک رانی خط لوله ۴۸ اینچ انتقال گاز منطقه کنگان به پالایشگاه فجر جم به صورت عملیاتی و بدون توقف تولید خبر داد و گفت: توپک رانی این خط بدون توقف تولید، طی روزهای آینده آغاز می‌شود و برای اجرای این عملیات، تمامی برنامه ریزی های لازم انجام ایمن کار در نظر گرفته شده است.

خزاعی درباره میزان تولید و برنامه تولید تکلیفی گاز در این شرکت اظهار داشت: میزان درصد تحقق برنامه تکلیفی تولید گاز در این شرکت طی شهریور و مهرماه به ترتیب ۱۰۳ و ۱۱۳ درصد بوده است. همچنین برنامه تولید حداکثری گاز در زمان اوج مصرف در فصل زمستان مطابق با برنامه ابلاغی کمیته سوخت، به میزان حدود ۲۴۰ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

خزاعی، ذخیره سازی گاز طبیعی در مخازن سراجه قم و شوریجه D به عنوان یکی از مهمترین فعالیت‌های استراتژیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برشمرد و از رکورد شکنی ذخیره سازی گاز در این دو مخزن خبر داد و تصریح کرد: بر توجه به اینکه ذخیره سازی گاز طبیعی و بازتولید گاز در فصول سرد سال از این مخازن یکی از اولویت‌های اصلی وزارت نفت به شمار می‌رود و همچنین شرایط و ظرفیت مناسب مخزن شوریجه D و موقیعت ویژه میدان سراجه قم، با مجموعه اقدامات صورت گرفته از ابتدای دوره تزریق گاز در سال جاری تاکنون در مجموع حدود سه میلیارد متر مکعب گاز در مخازن ذخیره سازی شوریجه D و سراجه قم تزریق شده است که یک رکورد بی سابقه طی یک دهه فعالیت تزریق در این دو مخزن به شمار می‌رود.

کد خبر: ۲۵۴٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha