۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
گردهمایی خودروسازان تحمیلی نیست؛ غیبت خودروسازان دولتی در نتیجه کمبود فضای داخلی نمایشگاه اصفهان
پاسخ مدیر برگزاری نمایشگاه خودروی اصفهان به بازار:

گردهمایی خودروسازان تحمیلی نیست؛ غیبت خودروسازان دولتی در نتیجه کمبود فضای داخلی نمایشگاه اصفهان

عاجزی مدیر برگزاری هفدهمین نمایشگاه خودرویی اصفهان با اشاره به اینکه گردهمایی خودروسازان تحمیلی نیست گفت: اگر برگزاری نمایشگاه تحمیلی بود به جای خودروسازان خصوصی، خودروسازان دولتی حضور می یافتند.

بازار؛ گروه خودرو: این روزها اصفهان میزبان برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو است؛ رویدادی که به تازگی یکی از کارشناسان صنعت خودرو در گفت و گو با بازار مدعی شد از سوی وزارت صمت به صورت تحمیلی درحال برگزاری است، مساله ای که با توجه تجربه سیاست های اجباری و نه چندان درست وزارت صمت دور از انتظار نیست.

به طور کلی هدف از برگزاری هر رویدادی به ویژه نمایشگاه خودرو باید در کنار معرفی محصولات جدید، رقابت باشد؛ مساله ای که به نظر می رسد چندان مورد توجه نیست و همین موضوع بیشتر به تفکر درباره اجباری بودن برگزاری چنین رویدادهای پرهزینه ای دامن می زند. در همین رابطه، علی عاجزی مدیر برگزاری نمایشگاه خودروی اصفهان در گفت و گو با بازار توضیح می دهد:

* به عنوان برگزار کننده هفدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان درباره صحبت های برخی از کارشناسان در خصوص تحمیلی بودن برگزاری نمایشگاه، چه نظری دارید؟

نمایشگاه های بین المللی خودرو در تهران یا سایر استان ها بر اساس نیاز شرکت های خودروسازی برگزار می شود؛ برنامه ای رویداد محور که همواره با هدف معرفی محصول، بازاریابی برای فروش و کسب سهم بیشتر از بازار منطقه اجرایی می شود.

به دنبال همین موضوع، شاهد برگزاری نمایشگاه خودروی اصفهان در فضایی به مساحت بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع و با حضور ۲۱ شرکت خودروساز هستیم. بنابراین گمان نمی کنم که این نمایشگاه تحمیلی یا با فشار ارگانی خاص در حال برگزاری باشد.

* با توجه به اینکه در هفدهمین رویداد خودرویی اصفهان حضور داریم به نظرتان شرایط خودروسازان چطور است؟ آیا خودروسازان با توجه به مشکلات عدیده ای که پشت سر گذاشته اند ظرفیت کافی برای عرضه محصول به بازار را دارند؟

بله، نمایشگاه های خودرویی کشور، پس از وقفه طولانی ناشی از شیوع کرونا دوباره در حال برگزاری است و خوشبختانه می بینیم که رونق خوبی هم گرفته است.

۶ ماه پیش، مشتریان مجبور بودند در صف سامانه های خرید طولانی حضور یابند، اما اکنون در این نمایشگاه می بینیم که شرکت های خودروسازی کرمان موتور و مدیران خودرو حتی نسبت به پیش فروش محصولاتشان به صورت اقساطی نیز اقدام کرده اند

به اعتقاد بنده، دلیل این رونق سیاستگذاری های درست دولت سیزدهم است؛ چرا که ۶ ماه پیش، مشتریان مجبور بودند در صف سامانه های خرید طولانی حضور یابند، اما اکنون در این نمایشگاه می بینیم که شرکت های خودروسازی کرمان موتور و مدیران خودرو حتی نسبت به پیش فروش محصولاتشان به صورت اقساطی نیز اقدام کرده اند.

* پیش تر اشاره کردید که ۲۱ خودروساز در این نمایشگاه حضور دارند، پس چرا ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و خودروسازی فردا و سایر شرکت ها در این گردهمایی غایب هستند؟

علت اصلی غیبت خودروسازان بزرگ مانند ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و خودروسازی فردا کمبود فضای برگزاری بود. به عنوان مجری برگزاری با کمبود حدود ۴ هزار متر فضا برای شرکت کنندگان مواجه شدیم.

* شنیده می شود قدرت های استانی مانند نمایندگان مجلس جهت برگزاری نمایشگاه های خودرویی فشارهای همسو با وزارت صمت را اعمال می کنند، پاسخ شما در این خصوص چیست؟

اگر نمایشگاه خودرو اصفهان به شرکت های خودروساز تحمیل شده است، چرا ایران خودرو و سایپا به عنوان خودروسازان دولتی غایب هستند؟ همانطور که اشاره داشتم، دلیل این غیبت کمبود فضا بود. نکته قابل توجه اینجاست که ایران خودرو و سایپا در نمایشگاه خودرویی مشهد حضور داشتند.

به تازگی در خصوص برگزاری نمایشگاه های تحت عنوان دستاوردها شایعات تحمیلی بودن آن را مطرح می کنند

به تازگی نیز در خصوص برگزاری نمایشگاه های تحت عنوان دستاوردها شایعات تحمیلی بودن آن را مطرح می کنند، اما به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه های خودرویی معتقد هستم که این نوع رویدادها فقط به دلیل نیاز شرکت ها انجام می شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha