۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
افزایش قیمت جهانی مس علیرغم ریزش شاخص های اقتصادی در اروپا
تحلیل بازار فلزات؛

افزایش قیمت جهانی مس علیرغم ریزش شاخص های اقتصادی در اروپا

قیمت مس در بورس فلزات لندن در حالی با افزایش مواجه شد که همزمان، انتشار شاخص های اقتصادی در منطقه یورو نشان دهنده کاهش کشش اقتصادی در اروپا است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت مس طی روز معاملاتی سه شنبه در بورس فلزات لندن با افزایش مواجه شد.

بر اساس این گزارش، هر تن شمش مس در بورس فلزات لندن با ۰.۹۶ درصد افزایش قیمت روی رقم ۸۲۴۷ دلار به فروش رسیده و این در حالیست که در بورس فلزات شانگهای نیز هر تن شمش مس با افزایش ۰.۳۶ درصدی با رقم ۶۷۶۹۰ یوآن به فروش رسید.

این افزایش قیمت در حالی صورت گرفته که در منطقه یورو، دو شاخص مهم اقتصادی یعنی CPI و PMI هر دو کاهش یافته و به ترتیب روی ۴۷.۸و ۴۶.۵ اعلام شده است که نشان دهنده کاهش کشش بازار و وصعیت اقتصادی منطقه یورو است.

نکته قابل تامل در افزایش قیمت مس اینجاست که میزان تولید کارخانه های تولید کننده شمش و دیگر محصولات مس، طی روزهای جمعه تا دوشنبه با کاهشی جدی مواجه شده که بخش مهمی از این کاهش، به موضوع سیاست های دولت چین در راستای کاهش گازهای گلخانه ای و آلاینده های زیست محیطی بوده است؛ موردی که برای بزرگترین استان تولید کننده آهن این کشور یعنی دالیان نیز صادق بوده و طی ماه های گذشته، شاهد کاهش جدی حجم تولید در کارخانه های این استان بوده ایم.

از سوی دیگر، فضای اقتصادی آمریکا نیز حاکی از آن است که احتمال تغییر رویه فدرال رزرو در خصوص سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور کاملا وجود داشته که در اینصورت، می توان شاهد بهبود وضعیت بازارهای جهانی از جمله بازار فلزات بود.

کد خبر: ۲۵۴٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha