۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
رشد اقتصادی چین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است
صندوق بین المللی پول:

رشد اقتصادی چین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود از رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی چین برای سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود از رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی چین برای سال جاری میلادی خبر داد.

این صندوق همچنین تایید کرد که اقتصاد چین در دوران پسا کرونا با قدرت در حال شتاب گرفتن بوده و به احتمال زیاد، سال آینده شاهد رشد ۵ درصدی خواهد بود.

با اینحال، صندوق بین المللی پول تاکید کرده است که علیرغم خوشبینی ایجاد شده در خصوص اقتصاد چین، همه چیز بستگی به میزان تقاضای خارجی برای کالاهای تولید این کشور داشته و به همین دلیل، پیش بینی خود برای رشد تولید محصولات چینی را روی ۴.۶ درصد برای سال ۲۰۲۴ تنظیم کرده است.

این در حالیست که میزان تخمینی تولید چین از نگاه صندوق بین المللی پول برای سال آتی میلادی پیشتر روی ۴.۲ درصد تعیین شده بود که این رقم در گزارش جدید صندوق با عنوان چشم انداز اقتصاد جهانی (WEO) در ماه اکتبر افزایش یافته است.

صندوق بین المللی پول در گزارش خود تاکید کرد: ما پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی چین طی هر دو سال (۰۲۳ و ۲۰۲۴) به میزان ۰.۴ درصد افزایش داده ایم که این رقم ناشی از بهبود چشم اندازی اقتصادی چین در سه ماهه پایانی سال جاری به نسبت سه ماهه سوم بوده است.

گفته می شود بهبود چشم انداز اقتصادی چین برای سال آینده میلادی ناشی از تخصیص ۱۳۷ میلیارد دلار از ذخایر ارزی این کشور برای رشد اقتصادی و رونق تولید بوده که از سوی پکن تصویب شده است.

کد خبر: ۲۵۴٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha