۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
فقدان برند سازی چالش اصلی صنایع دستی کشور
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان مطرح کرد

فقدان برند سازی چالش اصلی صنایع دستی کشور

گرگان- ساوری، مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان گفت: برند سازی چالش اصلی حوزه فرهنگ و صنایع دستی است و تا زمانی که برند نداشته باشیم بازاری برای عرضه و تقاضا نیز وجود ندارد.

محمد جواد ساوری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در کشور چالش اصلی هنر و صنایع دستی برند سازی است و تا زمانی که برند نداشته باشی بازار عرضه و تقاضا نیز نخواهی داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان با بیان اینکه به دنبال توسعه برندسازی در عرصه های بین المللی هستیم، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی حوزه صنایع دستی برندینگ و مارتنیک است، با نشست هایی که در سطح ملی و بین المللی داشتیم موفق شدیم در سفارت خانه و دفاتر رایزنی در خارج از کشور برای مهمان های خارجی هدایایی از سبد صنایع دستی گلستان در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین قرار شد استان گلستان برای هفته های بازار فرهنگی که در خارج از کشور برگزار می شود در ردیف پنج استان اصلی باشد که صنایع دستی خود را در این بازارها عرضه می کند.

ساوری گفت: سال گذشته تیمی از هنرمندان را به مدت یک هفته به کشور ترکمنستان برای حضور در این بازار سفر کردند و این مساله می تواند ادامه دار باشد و ما شاهد اعزام هنرمندان گلستان به دیگر کشورها نیز باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان با بیان اینکه با این اقدام ظرفیت خوبی برای هنرمندان گلستان ایجاد شده، خاطرنشان کرد: هنرمندان برای اعزام به این سفرها ریالی هزینه نمی کنند و علاوه بر آن با فروش محصولات خود در کشورهای مختلف درآمد خوبی بدست می آورند.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم در سفر به کشورها فروش خوبی داشته باشیم باید علاقمندی های مردم کشورهای مختلف را شناسایی و مطابق علایق و فرهنگ بتوانیم محصولات صنایع دستی را عرضه کنیم.

ساوری در خاتمه یادآور شد: هنرمندان در حوزه بازاریابی خوب عمل نکردند و این مشکل به خود آنها بر می گردد و علت اصلی ضعف در حوزه صادرات صنایع دستی هم همین مساله است.

کد خبر: ۲۵۴٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha