۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲
منطقه آزاد اینچه برون توسعه پایدار اقتصادی گلستان را شتاب می دهد
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان:

منطقه آزاد اینچه برون توسعه پایدار اقتصادی گلستان را شتاب می دهد

گرگان- فردوسی، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان گفت: موقعیت جغرافیایی اینچه برون و سرمایه گذاری در آن، یکی از فرصت های استثنایی برای شتاب بخشیدن به توسعه پایدار اقتصادی گلستان است.

ابوذر فردوسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: افزایش محورهای توسعه گلستان از صرف کشاورزی به صنعت، گردشگری و تجارت خارجی، دورنما و نقشه راه خوبی را در توسعه هم جانبه صنعتی گلستان و جبران عقب ماندگی های تاریخی به وجود خواهد آورد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: با توجه به این که گلستان به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری شناخته می شود و در دو دهه اخیر هم زیان فراوان در این حوزه دیده، دیگر به تنهایی نمی تواند توسعه پایدار استان را درمان کند.

وی بیان کرد: علاج توسعه پایدار اقتصاد گلستان که امروز با نرخ بیکاری ۱۲.۷ درصدی مواجه است، شناسایی ظرفیت های استان در حوزه های صنعت و خدمات و بهره مندی از آن ها است.

فردوسی اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی اینچه برون و سرمایه گذاری روی اراضی کم بازده آن، یکی از فرصت های استثنایی برای شتاب بخشیدن در توسعه پایدار اقتصاد استان محسوب می شود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: باید با جهش در سرمایه‌گذاری و صادرات با تکیه بر عنصر اساسی تولید، مناطق آزاد و ویژه را به موتورهای محرکه پیشرفت اقتصادی کشور تبدیل کنیم.

وی گفت: منطقه آزاد اینچه برون به وسعت ۱۲ هزار ۵۷۷ هکتار در شمال شرقی کشور قرار گرفته و هم مرز با کشور ترکمنستان است اما می تواند به عنوان مسیری برای اتصال به آسیای میانه مورد استفاده قرار گیرد.

فردوسی بیان کرد: اینچه برون می تواند دسترسی ایران به اوراسیا و آسیای میانه را امن تر و کوتاه تر کند و بر همین اساس ضرورت دارد تا زیرساخت های لازم در این منطقه با حمایت های دولت هر چه سریع تر تکمیل شود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان عنوان کرد: مسیر ریلی یکی از راه هایی است که از طریق منطقه آزاد اینچه برون ایران را به کشورهای آسیای میانه متصل می کند و بر همین اساس هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر خط ریلی کشور ترکمنستان به منطقه آزاد اینچه برون متصل است و ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر هم در کشور قزاقستان ادامه پیدا کرده است. این مسیر در آینده به روسیه متصل می شود تا کریدور شمال جنوب تکمیل شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha