۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
خام فروشی روزگار طلایی «عسل» اصفهان را تیره کرد| نبود کارخانه های فرآوری و بسته بندی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

خام فروشی روزگار طلایی «عسل» اصفهان را تیره کرد| نبود کارخانه های فرآوری و بسته بندی

اصفهان-ادیبان؛معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی اصفهان گفت: نسل طلایی زنبورداری استان دیگر توانایی رهبری و مطالبه گری ندارد ونبود حمایت از این صنعت موجب شده،نصف جهان رتبه سوم تولید عسل را نیز واگذار کند.

به گزاش بازار، تا چندی پیش اصفهان از لحاظ تولید و صادرات عسل در رتبه سوم کشور بود اما به دلایل مختلف اصفهان دیگر دارای چنین رتبه ای نیست و با وجود پتانسیل های بالای اصفهان از لحاظ تولید عسل، این استان آن طور که باید و شاید نتوانسته همچون گذشته رتبه خوبی به دست بیاورد.

مسئول بهداشت و مدیریت بیماری های زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار در ارتباط با دلیل کاهش رتبه اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان در روزگاری نه چندان دور پیشگام در تولید عسل بود و رتبه سوم تولید عسل را داشت اما اکنون به دلایل مختلف از جمله حمایت نشدن زنبورداران و با مشکلات جدی روبرو شده است.

نبود نظارت بر قیمت و سرمایه در گردش

علیرضا ادیبان با اشاره به اینکه نبود نظارت بر قیمت، نبود سرمایه در گردش و همچنین نبود کارخانه های فراوری و بسته بندی عسل باعث شده که شاهد خام فروشی عسل باشیم، تصریح کرد: متاسفانه نسل طلایی زنبورداری استان اکنون دیگر توانایی رهبری و مطالبه گری نداشته و همین موضوع باعث شده که اکثر حمایت ها به سمت صنایع دیگر سوق پیدا کند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن ۵۶۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت استان و ۵.۳ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و با دارا بودن شرایط متنوع آب و هوایی حرف های زیادی برای گفتن دارد و بنابراین باید از این صنعت در اصفهان حمایت شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha