۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
راه‌اندازی بورس بین‌الملل تا پایان سال
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

راه‌اندازی بورس بین‌الملل تا پایان سال

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طی دو فراخوان اشخاص حقوقی خواستار تأسیس بورس بین الملل شده اند و امیدواریم این بورس تا پایان سال راه اندازی شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مجید عشقی گفت: از دهه ۸۰ و همزمان با اجرای سیاست‌های خصوصی سازی، طیف وسیعی از شرکت‌ها وارد بازار سرمایه شده اند، اما هنوز شرکت‌های کوچک و متوسط که عمده آنهابه بخش خصوصی برمی گردد به بازار ورود نکرده اند.

وی افزود: از اسفندماه سال گذشته و همزمان با شروع سفرهای استانی سازمان بورس و ارکان، شرکت‌های متوسط بسیاری علاقمند به حضور در بازار سرمایه بودند.

عشقی درباره بورس بین الملل گفت: راه اندازی این بورس با وجود ابزارهای مالی جدید بستر جدیدی را فراهم خواهد کرد تا جذب سرمایه گذاران خارجی بیش از پیش افزایش یابد.

رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و توکن سازی منابع قابل توجهی جذب و محدودیت‌های موجود حل و فصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته برای ۲۲۰ نهاد مالی مجوز صادر شده است، گفت: به نظر می‌رسد با افزایش نهادهای مالی بازار رقابتی‌تر شود چرا که وجود نهادهای مالی می‌توانند منابع مالی را برای مناطق آزاد و شرکت‌های کوچک و متوسط تامین کنند.

عشقی، کمک به استان‌ها به ویژه مناطق آزاد که ظرفیت خاص برای سرمایه گذاری دارند را از کارکردهای اصلی نهادهای مالی برشمرد و ادامه داد: سیاست اصلی ما نوآوری مالی مبتنی بر ظرفیت‌های مناطق است که با تامین مالی مناطق آزاد محقق می‌شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha