۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
رشد ۵ درصدی تعداد خودپردازها| پرداخت ۱۰۸ هزار و ۲۵۸ فقره تسهیلات
مدیرعامل پست‌بانک اعلام کرد

رشد ۵ درصدی تعداد خودپردازها| پرداخت ۱۰۸ هزار و ۲۵۸ فقره تسهیلات

مدیرعامل پست ‌بانک ایران، گفت: در ماه منتهی به پایان مهر امسال، ۴۸ فقره وام به مبلغ ۳ هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

به گزارش بازار، بهزاد شیری مدیرعامل پست‌بانک ایران به تشریح عملکرد این بانک در بازه زمانی ابتدای امسال تا پایان مهر ماه ۱۴۰۲ پرداخت.

یکی از اقدامات مهمی که پست‌بانک ایران انجام می‌دهد مربوط به افتتاح باجه‌های بانکی روستایی در روستاهای کشور است؛ شیری در این خصوص گفت: اکنون در شهرها و روستاهای کشور ۴۰۳ شعبه پست‌بانک و ۵ هزار و ۷۲۳ باجه بانکی روستایی فعال است.

وی با تأکید بر اینکه منابع کل این بانک از مهر سال گذشته تا کنون رشد ۲۷ درصدی و منابع موثر رشد ۲۹.۵ درصدی داشته است، تصریح کرد: تعداد دستگاه‌های صادرکننده کارت آنی باجه‌های بانکی روستایی با رشد ۵۲ درصدی به ۳ هزار و ۲۹ دستگاه افزایش داشته است؛ همچنین مبلغ سپرده‌های باجه‌های بانکی روستایی نیز رشد ۳۵ درصدی را تجربه کرده و به ۸ هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرعامل پست‌بانک درباره تسهیلات پرداختی در بازه زمانی منتهی به مهر ۱۴۰۲ افزود: تعداد ۱۰۵ هزار و ۴۳۵ فقره تسهیلات خرد تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و ۲ هزار و ۸۲۳ تسهیلات کلان بالای ۳۰۰ میلیون تومان هفت ماه منتهی به پایان مهر ۱۴۰۲، پرداخت شده است که در مجموع تسهیلات پرداختی به ۱۰۸ هزار و ۲۵۸ فقره به مبلغ ۵ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال رسیده است.

شیری با بیان اینکه پست‌بانک اعتقاد ویژه‌ای به اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، تأکید کرد: تا پایان مهرماه ۱۴۰۲، تعداد ۴۸ فقره وام به مبلغ ۳۷۰۶ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده که تعداد تسهیلات پرداختی ۴۸ درصد کاهش داشته است، اما به مبالغ آن ۳ درصد افزوده شده است.

وی درباره ابزارهای الکترونیکی که در این بانک مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تعداد خودپردازها با رشد ۵ درصدی، اکنون به ۳ هزار و ۷۶۳ دستگاه، پایانه‌های فروشگاهی با رشد ۳۱ درصدی به ۳۰۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه و تعداد درگاه‌های مدرن نیز از ۷ میلیون و ۵۲۶ هزار درگاه عبور کرده است که در این بخش شاهد رشد ۸۳ درصدی بودیم.

بهزاد شیری با بیان اینکه مبالغ تراکنش‌های مربوط به پست‌بانک ایران افزایش ۴۲ درصدی را تجربه کرده است، گفت: مجموع مبالغ تراکنش‌ها در مهر ماه ۱۴۰۲ به ۴۸۰۸ هزار میلیارد ریال رسیده که در سال گذشته این رقم ۳۳۸۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

کد خبر: ۲۵۴٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha