۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
شرکت های معدنی هزینه های بیشتری را صرف فناوری می کنند
همزمان با همه گیری بیماری کووید ۱۹

شرکت های معدنی هزینه های بیشتری را صرف فناوری می کنند

با توجه به اینکه شیوع بیماری کووید ۱۹ باعث تعطیلی بسیاری از کسب و کارها از جمله بخش معدن شده، از این رو در جهت بهبود عملکرد بر استفاده بیشتر از فناوری های نوین تاکید شده است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «ماینینگ تکنولوژی» در گزارشی نوشت: بر اساس گزارش گلوبال دیتا، موسسه پیشرو در زمینه ارائه داده ها و تجزیه و تحلیل، به دلیل بیماری همه گیر کووید ۱۹ باعث به تعلیق درآمدن فعالیت های شماری از معادن شده است؛ به طوری که براین اساس عملیات در بیش از ۱۶۰۰ معدن در جهان در آوریل ۲۰۲۰ متوقف شد.

این درحالی است که با بروز این همه گیری نیاز به اتوماسیون و معرفی فناوری های جدید در عملیات معدن برای برطرف کردن مشکلات و اختلال در عملیات توصیه شده است. در این رابطه نظرسنجی انجام شده، تا ارزیابی کند که آیا شرکت های معدن هزینه تکنولوژی خود را به دلیل بیماری همه گیر کووید ۱۹ افزایش می دهند یا خیر.

تجزیه و تحلیل نتایج نشان می دهد که به اعتقاد ۶۴ درصد پاسخ دهندگان، به احتمال زیاد شرکت های معدن کاری روی سرمایه گذاری بیشتر روی فناوری ها کار می کنند، درحالی که در این میان ۳۳ درصد با این موضوع کاملاً موافق بودند.

در حالی که ۱۶ درصد از پاسخ دهندگان نظری نداشتند و ۲۰ درصد با این عقیده که شرکت های معدن هزینه های خود را برای فناوری تسریع کنند، مخالف بودند، از طرفی ۹ درصد هم  به شدت با این موضوع مخالف بودند. این تحلیل بر مبنای ۳۵۱ پاسخ دریافتی در نظرسنجی توسط خوانندگان سایت Verdict در زمینه فناوری معدن بین ۰۱ مه و ۱۸ جون انجام شده است.

کووید ۱۹، نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در فناوری معدن را افزایش می دهد
 از آنجایی که صنعت معدن یکی از جمله بخش هایی که فاصله گذاری کمتری در عملیات را داراست، از این رو در معرض گسترش بیشتر کرونا ویروس قرار دارد. عدم اطمینان در مورد بیماری همه گیر و تهدیدی که توسط این بیماری ایجاد شده، بر لزوم راه حل هایی که می تواند تعداد افراد شاغل در سایت های معدن را به حداقل برساند، تاکید شده است.

بر اساس گزارش گلوبال دیتا، شرکت های معدن باید روی سرمایه گذاری در فناوری خودران ها مانند کامیون های  خودران و اتوماسیون کارهای تکراری تمرکز کنند. این درحالی است که چند شرکت معدن قبلاً فناوری هایی مانند هواپیمای بدون سرنشین و سیستم های ارتباطی معدن را اجرا کرده اند.

مطابق نظرسنجی انجام شده توسط گلوبال دیتا، بسیاری از شرکتهای بزرگ در سال ۲۰۱۹ در زمینه سرمایه گذاری در چنین فناوری هایی قدم برداشته اند. به طوری که تقریباً ۲۱ درصد از سایت های معدن مورد بررسی توسط گلوبال دیتا، در هواپیماهای بدون سرنشین سرمایه گذاری کرده اند. کامیون های حمل خودران، مراکز عملیاتی از راه دور، فناوری های پیش بینی کننده، وسایل نقلیه کنترل از راه دور، چاپ سه بعدی و فناوریهای پوشیدنی از جمله مهمترین فناوری های مورد استفاده در صنعت معدن هستند. از طرفی به گفته Austmine، پیشرو صنعت در معدن، تجهیزات و فناوری، اجرای چنین فناوری هایی و سطح اتوماسیون برای پایداری در محیط های ای چنین باید بیشتر شود.

کد خبر: ۲۵٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha