۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
۵۴ هکتار اراضی ملی اردبیل رفع تصرف‌شد
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل:

۵۴ هکتار اراضی ملی اردبیل رفع تصرف‌شد

اردبیل- احدی، فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل گفت: ۵۴ هکتار از اراضی استان با اجرای ۴۹ مرحله مأموریت در یک سال اخیر رفع تصرف‌شده است.

فرهاد احدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۵۴ هکتار از اراضی استان اردبیل با اجرای ۴۹ مرحله مأموریت در یک سال اخیر رفع تصرف‌شده است اظهار کرد: این اراضی به ارزش ۲۱۴ میلیارد تومان و با انجام مأموریت‌های یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل رفع تصرف‌شده و در این زمینه پرونده متهمان به مراجع قضائی ارجاع شده است.

وی فعالیت یگان حفاظت را با به‌کارگیری ۲۳ نفر نیروی حفاظتی و مراقبتی، کادر انتظامی و سربازان وظیفه یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته با همکاری ۱۰ دستگاه خودروی گشت سازمانی و موسسه‌ای سعی کردیم تا عملیات خود را در سطح استان انجام دهیم.

تجهیز مسئولان گشت حفاظت اراضی
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در این مدت ۵۲۰ مرحله گشت با خودروی سازمانی، یک هزار و ۵۳۱ مرحله گشت با خودروی موسسه‌ای و یک هزار و ۱۵۳ گشت پیاده با استقرار سربازان وظیفه انجام‌شده است.

احدی از تجهیز مسئولان گشت حفاظت اراضی شهرستان‌های استان به تبلت و نرم‌افزار سامانه کنترل حفاظت اراضی خبر داد و گفت: با تجهیز گشت حفاظت شهرستان‌های مختلف استان سعی شده تا این خودروها به چراغ گردون و برچسب معرف حفاظت اراضی تجهیز شود.

وی از برگزاری ۶۳۱ ساعت جلسه آموزشی کارکنان در دفتر فرماندهی یگان و برگزاری جلسات تعاملی با مراجع قضائی و انتظامی خبر داد و بیان کرد: در ۲۳۰ مرحله بازدید فرماندهی و جانشین یگان حفاظت استان از اراضی تخت پوشش انجام‌شده است.

راه‌اندازی سامانه ۱۶۵۶ برای دریافت گزارش‌های مردمی
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل به استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی باهدف مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه ۱۶۵۶ و دریافت گزارش‌های مردمی سعی بر این است تا با پدیده زمین‌خواری و تصرف اراضی بیت‌المال برخوردی جدی شود.

احدی بیان کرد: در ۲۲ مرحله رفع تصرف فوری ۲۷ مرحله اجرای حکم قضائی انجام‌شده تا بیش از ۵۴ هکتار از اراضی استان به ارزش ۲۱ میلیارد تومان و در ۴۹ مرحله انجام مأموریت رفع تصرف شود.

وی ادامه داد: در کنار آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی به روش تهیه و توزیع بروشور و نصب پوستر و اطلاع‌رسانی رسانه‌ای نسبت به تدوین و اجرای طرح مستمر مقابله با هرگونه تصرف اراضی اقدام شده و در ایام خاص راه‌اندازی گشت تلفیقی یگان حفاظت به انجام رسیده است.

تصرف ۷۵۴ هکتار از اراضی ملی توسط برخی روستائیان
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل از تعامل مطلوب و تأثیرگذار با مسئولان قضائی، انتظامی، شهرداری‌ها و معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان در مقابله به‌موقع با هرگونه تصرف اراضی تحت پوشش خبر داد و بیان کرد: با به‌کارگیری ۶۵۰ نفر از همکاران انتظامی و یگان حفاظت مأموریت‌های ما به انجام رسیده است.

احدی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های اساسی و مهم در اراضی تحویلی از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن در سطح استان اردبیل تصرف بیش از ۷۵۴ هکتار از اراضی ملی از سوی برخی از روستائیان است که با شناسایی و شکایت از متصرفین در حال پیگیری و رفع تصرف هستیم.

کد خبر: ۲۵٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha