۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
لزوم استفاده از تشویق‌های مناسب برای تبدیل کشت سنتی به الگوی کشت گلخانه‌ای
استاندار همدان تاکید کرد:

لزوم استفاده از تشویق‌های مناسب برای تبدیل کشت سنتی به الگوی کشت گلخانه‌ای

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه نگاه به حوزه کشاورزی حمایتی است، گفت: باید از تشویق‌های مناسب برای تبدیل کشت سنتی به الگوی کشت گلخانه‌ای استفاده شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ ستاد گلخانه‌های استان همدان اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان باید اعتبارات را بیشتر به سمت اصلاح الگوی کشت و ایجاد گلخانه‌ها سوق دهد.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات در حوزه‌های تأمین آب، پرداخت تسهیلات و اصلاح مقررات مورد تأکید است، گفت: گلخانه‌های سبک اسپانیایی به دلیل طراحی شیشه‌ای کمترین آسیب‌پذیری و اتلاف انرژی را دارند.

استاندار همدان افزود: نگاه به حوزه کشاورزی حمایتی است و باید از تشویق‌های مناسب برای تبدیل کشت سنتی به الگوی کشت گلخانه‌ای استفاده شود.

وی از صدور مجوز ۱۰۰ هکتار گلخانه‌ در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: امسال تعهد ایجاد ۲۵ هکتار گلخانه را داشتیم که طی هشت ماه گذشته تاکنون به میزان ۱۰۰ هکتار صدور مجوز و معرفی برای اخذ تسهیلات بانکی انجام شده است، این در حالی است که طی ۲۰ سال گذشته در مجموع ۲۲۰ هکتار گلخانه در استان وجود داشت.

قاسمی‌فرزاد گفت: در شهرستان‌هایی که استعداد بیشتری برای تبدیل کشت سنتی به کشت گلخانه‌ای وجود دارد، سیاست‌های تشویقی اعمال شود.

کد خبر: ۲۵۳٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha