۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
کشف اخلال ۱۳۰۰ میلیارد تومانی در نظام اقتصادی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد

کشف اخلال ۱۳۰۰ میلیارد تومانی در نظام اقتصادی

رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف یک پرونده اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان و دستگیری عاملان آن خبر داد.

به گزارش بازار، حسین رحیمی با اشاره بر پایش فعالیت و رصد مالی تعدادی از شرکت‌های فعال، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد تعداد سه شرکت که در حوزه تولید و صادرات محصولات پترو پالایشی (قیر، مازوت و روغن سوخته) فعالیت داشتند با فروش صوری ارز حاصل از صادرات در سامانه اقدام به جمع‌آوری ریال مشتریان و متقاضیان واردات کالا به کشور و صرافی‌های بانکی و تضامنی می‌کردند.

وی افزود: با بررسی بیشتر مشخص شد شرکت‌های مورد نظر در مجموع ۲۵ میلیون یورو معادل ۱۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات ارزی خود را ایفاء ننموده اند.

رحیمی گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این شرکت‌ها دارای بدهی قابل توجهی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی کشور نیز می‌باشند که با اقدامات اطلاعاتی و فنی مدیر عامل یکی از شرکت‌های اصلی و مالک و ذی‌نفع واقعی این شرکت‌ها شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی بازداشت و روانه زندان شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به راه اندازی سامانه دریافت خبری پلیس امنیت اقتصادی گفت: هموطنان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود در زمینه جرایم و مفاسد اقتصادی را باسامانه ۰۹۶۳۰۰ درمیان بگذارند.

کد خبر: ۲۵۳٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha