۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
کمبود فضای انبار در گمرک همدان | فعالان اقتصادی درخواست رسیدگی دارند
در نشست با حاجی بابایی مطرح شد؛

کمبود فضای انبار در گمرک همدان | فعالان اقتصادی درخواست رسیدگی دارند

همدان - نایب رئیس اول اتاق بازرگانی همدان با اشاره به کمبود فضای انبار در گمرک همدان گفت: امکانات بیشتری باید در گمرک مهیا شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ خیراله اسدی صبح دوشنبه در نشست نماینده مردم همدان در مجلس با اعضای اتاق بازرگانی همدان با اشاره به کمبود فضای انبار در گمرک همدان گفت: وقتی تجار باری را به گمرک منتقل می‌کنند فضای مناسبی برای انبار کالاهای آنها وجود ندارد و به‌نظر می‌رسد امکانات بیشتری باید در گمرک مهیا و اصلاحاتی در آن صورت بگیرد که در شأن استان همدان باشد.

اسدی با اشاره به اینکه کارت بازرگانی به یکی از مشکلات مهم صادرکنندگان تبدیل شده است، بیان کرد: برای صدور کارت بازرگانی سند تک‌برگ می‌خواهند در صورتی که صنایعی که در شهرک‌های صنعتی هستند مانند شهرک صنعتی یک و دو لالجین سند تک‌برگ ندارند بنابراین اغلب صادرکنندگان واقعی نمی‌توانند کارت بازرگانی دریافت کنند و به اجبار پای دلال وسط می‌آید.

درخواست افزایش خرید تضمینی دولت برای محصولات کشاورزی

وی در ادامه سخنانش به مشکلات کشاورزان اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه تعداد کشاورزان در همدان بالاست بنابراین باید تلاش شود تا خرید تضمینی دولت برای محصولات کشاورزی متعددی صورت بگیرد تا کشاورزان کمتر ضرر کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مجموعه فعالان اتاق بازرگانی همدان باید برای حرکت رو به جلوی اقتصاد استان تلاش کنند، گفت: تمامی مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی را رصد و پیگیر حل آنها هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اتاق بازرگانی همدان حرکت روبه جلویی را آغاز کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در همدان علاوه بر راه‌آهن، راه‌های مواصلاتی و بزرگراه‌های بسیار خوبی وجود دارد و سبب شده مسیر استان‌های دیگر مخصوصاً تهران به همدان کوتاه شود، می‌توانیم بهره‌برداری لازم را ازاین امکانات ببریم به شرطی که پیگیری کرده و اجازه ندهیم موانع پیش رو مانع کار شود.

عملکرد مدیری مورد قبول است که با برنامه‌ها و طرح‌هایش نه تنها به استان همدان بلکه به غرب کشور خدمات بدهد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس باتاکید بر اینکه اگر استان همدان ثروتمند شود همه ثروتمند می‌شوند، گفت: عملکرد مدیری مورد قبول است که با برنامه‌ها و طرح‌هایش نه تنها به استان همدان بلکه به غرب کشور خدمات بدهد.

رئیس اتاق بازرگانی همدان نیز بابیان اینکه با آغاز دهمین دوره اتاق همدان با مشکلات عدیده ای همچون پرداخت بدهی های سنگین و فرآیند تکمیل ساختمان اتاق مواجه بودیم که توانستیم بخشی از این مشکلات را رفع کنیم، گفت: از زمان شروع فعالیت دوره دهم اتاق بازرگانی همدان ۱۲ کمیسیون تشکیل شده که این کمیسیون ها با توجه به نیازها و پوشش فعالیت های صورت گرفته در استان همدان تشکیل شد و ماحصل هریک از کمیسیون‌ها برگزاری چهار جلسه و استخراج مشکلات مربوط به فعالان اقتصادی در بخش‌های مربوطه بوده است.

رحیم مرتضایی با بیان اینکه تمام مشکلات در شورای کمیسیون‌ها مطرح و جمع‌بندی شد که نتیجه آنها به برگزاری ۶ جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی بوده است، گفت: بخش اعظمی از مصوبات اجرایی و تصمیمات خوبی در زمینه صنعت فرش، کشمش ملایر، معدن و صادرات در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی همدان ادامه داد: بخش های متعدد اتاق را با برنامه ریزی های دقیق احیا کردیم و در حوزه هایی نظیر امور بین الملل، تشکل های اقتصادی، شورای گفتگو و آموزش پیشرفت های قابل توجهی را شاهد هستیم.

مرتضایی همچنین درخواست شرکت مجمع نمایندگان در جلسات شورای گفتگو را مطرح و گفت: با توجه به آیین نامه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت، مجمع نمایندگان با حضور و مشارکت مستمر و موثر در جلسات شورای گفتگو می توانند در حل مسائل فعالان اقتصادی یاری رسان باشند.

بازگرداندن بودجه از محل مالیات سه درهزار و ارزش افزوده شرکت‌ها به همدان

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی همدان نیز در این جلسه با ارائه پیشنهاد بازگرداندن بودجه از محل مالیات سه درهزار و ارزش افزوده شرکت‌ها به همدان اظهار داشت: تعدادی شرکت خصولتی در همدان فعال هستند که بدلیل قرار گرفتن دفتر آنها در تهران، مالیات سه درهزار و ارزش افزوده را به تهران پرداخت می‌کنند درصورتی که اگر مبلغ سه درهزاری که به اتاق بازرگانی کشور پرداخت می‌کنند به همدان بازگردانده شود ارزش افزوده خوبی برای استان خواهد داشت.

مومنعلی خزائی با اشاره به آزادسازی نرخ ارز گفت: تعهدات ارزی که برای صادرکنندگان ایجاد شده درآمد بسیار خوبی برای دولت است اما زیان کلان برای تولیدکنندگان بدنبال دارد که حتماً باید اصلاح شود.

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی همدان در پایان سخنانش با بیان اینکه متأسفانه در حق تولید ظلم شده است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی با موانعی که بر سر راه تولید و تولیدکنندگان قرار می دهد موجب شده مشکلات فراوانی برای واحدهای اقتصادی استان و تولیدکنندگان ایجاد شود که با جدیت باید به آن رسیدگی شود.

کد خبر: ۲۵۳٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha