۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
۵ شهرک مسکونی در گلستان ایجاد خواهد شد
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

۵ شهرک مسکونی در گلستان ایجاد خواهد شد

گرگان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: برنامه ریزی های لازم برای ایجاد پنج شهرک جدید به مساخت ۶۰۰ هکتار در شهرهای آزادشهر، بندرگز، گرگان و گمیشان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی ملک عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به وجود اراضی مرغوب کشاورزی در گلستان برای تأمین زمین در طرح ملی مسکن، با چالش های مختلفی روبرو بودیم که بر این اساس از روش های مختلفی برای تامین اراضی اقدام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت که تاکنون ۲۷۵ هکتار زمین به صورت قطعی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان تامین شده است.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای ایجاد پنج شهرک جدید به مساخت ۶۰۰ هکتار در شهرهای آزادشهر، بندرگز، گرگان و گمیشان انجام شده است.

ملک ادامه داد: در پیرامون شهر اینچه برون، طرح شهرکی به مساحت ۴۰۰ هکتار ایجاد و این طرح در مرحله تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: توافق با مالکان حقیقی و حقوقی یکی دیگر از روش های تامین زمین در گلستان می باشد که در این حوزه ۴۲۲ هکتار زمین شناسایی شده است.

وی با بیان این که گلستان دارای رتبه هفت در تحقق برنامه بازآفرینی شهری است، ادامه داد: بیش از سه هزار و ۴۰۰ واحد در بافت های فرسوده گلستان در دست ساخت است که برنامه ریزی های لازم برای افزایش این تعداد به شش هزار واحد انجام شده است.

ملک عنوان کرد: از ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن تا کنون، در گلستان قرارداد خودمالکی حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان منعقد شده و به بیش از پنج هزار متقاضی تسهیلات خودمالکی پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۵۳٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      2 0
      کاش یکم رو جاده های استان گلستان نظارت بشه از اول استان تا آخرش چه شهر چه روستا یه متر آسفالت سالم نداره .جای تاسف هست چهل سال میگذره اما یه آسفالت درست تو استان نمیبینی .اینم از پیشرفت استان .
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      3 0
      سلام اقای ملک لطفا یک فکری هم برای شهرستان کردکوی کنید دو تا شهرک از حدود 30 سال پیش منتظر دستور مسکن و شهرسازی استان منتظر اخذ مجوز برای ایجاد شهرک هستند تا کی میخواهید فقط حرف بزنید و انجام ندهید مگر مسولین نطام چندین بار در رسانه اعلام نکردند هرچا مردم امکان ساخت و ساز دارند با مردم همکاری کنید نکه مدام سنگ جلوی پاشون بزارین