۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
رویکرد نظام مالیاتی، رفع مشکلات خیریه‌هاست
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور:

رویکرد نظام مالیاتی، رفع مشکلات خیریه‌هاست

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اهتمام جدی این سازمان جهت تسهیل فعالیت خیریه‌ها، گفت: از همه ظرفیت‌های قانونی خود جهت برطرف کردن مشکلات خیرین و گره‌گشایی از مشکلات مردم استفاده می‌کنیم.

به گزارش بازار، در راستای دستور ریاست جمهور در دیدار ماه مبارک رمضان با جمعی از خیرین مبنی بر رفع موانع فعالیت موسسات خیریه، دومین نشست هم اندیشی بررسی مشکلات و تسهیلگری موانع مالیاتی پیش روی خیرین و سازمان ‌های مردم نهاد با حضور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و همچنین تعدادی از خیرین کشور برگزار شد.

سید محمد هادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست با بیان اینکه اراده حاکمیت اداره امورات کشور با درآمدهای مالیاتی است، گفت: کاهش برخوردهای سلیقه ‌ای در اجرای قوانین، هوشمندسازی نظام مالیاتی، افزایش تمکین مالیاتی با آگاهی مردم از هزینه کرد درآمدهای مالیاتی و وصول عادلانه مالیات از جمله راهکارهای مهم دستیابی به این هدف است.

وی با اشاره به رویکرد نظام مالیاتی جهت رفع مشکلات خیریه‌ها، اظهار داشت: معتقدم که بایستی زمینه مشارکت مردم به خصوص خیرین که دل در گرو کشور دارند را برای اداره جامعه فراهم و با اتخاذ تدابیر مناسب فعالیت آنها را تسهیل کنیم.

سبحانیان تصریح کرد: تمرکز پرونده‌های مالیاتی موسسات خیریه در یک واحد مالیاتی، همکاری جهت آموزش خیریه‌ها و آشنایی آنان نسبت به انجام تکالیف قانونی، تغییر استانداردهای حسابداری، بررسی و بهره گیری از پیشنهادات و دیدگاه‌های خیرین و همچنین در صورت لزوم اصلاح قوانین از جمله اقداماتی است که در دستورکار قرار دارد.

سید احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت و مصطفی زمانیان، رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری نیز در صحبت های جداگانه‌ای از تلاش‌ها، رویکردها و تدابیر نظام مالیاتی در توجه ویژه به امور خیریه ضمن تقدیر کردند و با اشاره توسعه ظرفیت مشارکت مردم در امر اداره کشور به عنوان یکی از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم به تکالیف دستگاه‌ها مبتنی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی با هدف امیدآفرینی و انگیزه بخشی تاکید و اذعان کردند: برای گره گشایی از دغدغه‌ها و مشکلات خیرین و همچنین پیشبرد اهداف دولت در حوزه مردمی سازی در کنار نظام مالیاتی آمادگی کامل دارند.

در ادامه، خیرین حاضر در جلسه درخصوص موضوعات و مشکلات مالیاتی خیریه ها به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

مقرر شد جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی خیرین و تسهیل گری و پیشبرد امور خیرین کمیته های مشترک تشکیل و مواردی همچون اصلاح ضوابط و دستورالعمل ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم، آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۳۹، تسریع در رسیدگی به پرونده های مالیاتی خیرین و نظایرآن پیگیری شود.

کد خبر: ۲۵۳٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha