۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
خرید تضمینی گندم به ۳.۵ میلیون تن رسید
مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی:

خرید تضمینی گندم به ۳.۵ میلیون تن رسید

طباطبایی، مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم در کشور به بیش از ۳.۵ میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته در همین زمان رشد ۴ درصدی دارد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید محمد تقی طباطبایی، مشاور فرهنگی و رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم در کشور تا اول تیرماه به ۳ میلیون و ۵۲۹ هزار تن رسیده است که در مقایسه با سال پیش در این زمان رشد ۴ درصدی داشته‌ایم.

طباطبایی ارزش گندم‌های خریداری شده را بیش از ۸۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: خوزستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، گلستان ۶۷۰ هزار تن، فارس ۴۲۹ هزار تن و ایلام با ۲۰۳ هزار تن پیشتازخرید گندم در کشور هستند.

طباطبایی از خرید تضمینی ۲۲۰ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز در ۲۵ استان خبر داد که ارزش آن ۹۸۰۳ میلیارد ریال است.

وی در خصوص کیفیت گندم‌های خریداری شده نیز گفت: براساس گزارش مرکز پژوهشهای غلات از تعداد ۶۲۱۶ نمونه گندم آزمایش شده، پروتئین ۱۲.۳ درصد ثبت شده که در محدوده استاندارد است و برای پخت نان مناسب و کیفیت خوب دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران عنوان کرد: آرد در کشور مطابق استاندارد ۱۰۳ تولید می‌شود و کیفیت نان سنتی نیز در آخرین ارزیابی در اردیبهشت ماه از ۷۳۶ نمونه، نمره کیفیت ۸۶.۲ را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: طی یک هفته گذشته ۱۴۰ هزار و ۴۴۱ تن گندم در سامانه سیفا و ۱۵۶ هزار و ۷۶۴ تن آرد از طریق سامانه آرد به فروش رفته است.

کد خبر: ۲۵٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha