۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
تجارت ایران با کشورهای عضو اوراسیا به ۴.۲ میلیارد دلار رسید

تجارت ایران با کشورهای عضو اوراسیا به ۴.۲ میلیارد دلار رسید

تجارت ایران با کشورهای عضو اوراسیا در هفت ماهه سال جاری به ۸ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۳۸۹ تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۵۳ هزار دلار رسید.

به گزارش بازار، امید گلزاری مدیر کل دفتر همکاری‌های بین‌الملل و روابط عمومی گمرک با اعلام این خبر افزود: از مجموع تجارت خارجی ایران به کشورهای عضو اوراسیا در این مدت ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۵۴۲ تن به ارزش ۹۲۱ میلیون و ۸۴۹ هزار دلار آن به صادرات اختصاص داشته است.

گلزاری اظهار داشت: میزان صادرات ایران به کشورهای عضو اوراسیا در ۷ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۸ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل و روابط عمومی گمرک در خصوص میزان واردات از کشورهای عضو اوراسیا در هفت ماهه سال جاری افزود: در این مدت ۵ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۸۴۷ تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۲۰۴ هزار دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزنی ۳۷ و از حیث ارزش ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص صادرات ایران به کشورهای عضو اوراسیا در ۷ ماهه سال جاری به تفکیک کشورهای مقصد اظهار داشت: در این مدت ۵۳۲ میلیون و ۱۱۱ هزار دلار به فدراسیون روسیه، ۲۳۵ میلیون و ۲۴۰ هزار دلار به ارمنستان، ۱۰۴ میلیون و ۵۴۴ هزار دلار به قزاقستان، ۴۰ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار به قزقیزستان و ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار به بلاروس صادر گردید.

گلزاری در خصوص واردات کالا از کشورهای اوراسیا در ۷ ماهه سال جاری به تفکیک کشورهای مبدا، افزود: در این مدت از مجموع کالاهای وارداتی از کشورهای عضو اوراسیا، ۳ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار به فدراسیون روسیه، ۱۴۶ میلیون و ۸۶۶ هزار دلار به قزاقستان، ۹۴ میلیون و ۶۰۴ هزار دلار به بلاروس، ۱۵ میلیون و ۳۳ هزار دلار به قرقیزستان و ۹ میلیون و ۴۵ هزار دلار به ارمنستان اختصاص داشت.

وی با اشاره به اینکه در ۷ ماهه سال جاری میزان صادرات ایران به ۵ کشور عضو اوراسیا به لحاظ ارزشی با افزایش روبرو بوده است، افزود: در این مدت بیشترین میزان افزایش صادرات به کشورهای عضو اوراسیا به ۲ کشور فدراسیون روسیه و قرقیزستان بوده که به ترتیب ۳۰ و ۲۰ درصد افزایش یافت.

مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل و روابط عمومی گمرک با اشاره به درصد تغییرات واردات از کشورهای عضو اوراسیا در ۷ ماهه سال جاری افزود: در این مدت بیشترین افزایش واردات به لحاظ ارزشی از کشورهای عضو اوراسیا به بلاروس و قرقیزستان اختصاص داشت که به ترتیب ۱۷۹ و ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی در این مدت واردات کالا از ارمنستان و فدراسیون روسیه و قزاقستان به ترتیب با ۵۹ و ۳۴ درصد افزایش و ۲۸ درصد کاهش روبرو بوده است.

کد خبر: ۲۵۳٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha